۴ آبان ۱۳۸۸، ۱۱:۳۲

15 گروه همیار سلامت روان در استان زنجان فعالیت می کنند

15 گروه همیار سلامت روان در استان زنجان فعالیت می کنند

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از فعالیت ۱۵ گروه همیارسلامت روان در استان زنجان خبرداد و گفت: این گروهها آموزش هایی چون ظرفیت سازی، جلب مشارکت و سازماندهی NGO ها، آموزش مهارت های زندگی و آموزش پیش از ازدواج را طی کرده اند.

گل نساء آقا محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان افزود: هر گروه همیار شامل ۲۵ نفر است که در کلیه شهرستانهای استان زنجان به جز شهرستان طارم در حال فعالیت هستند و یک پایگاه در محله آسیب خیز شهرستان زنجان و دو پایگاه نیز در ابهر آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: پیشگیری ازآسیب های اجتماعی با مشارکت مردم میسر می شود زیرا عملکرد پایگاههای سلامت روان بسیار حائز اهمیت است و می توان با همکاری مردم محله، از گسترش بسیاری از آسیبهای اجتماعی جلوگیری کرد.

آقامحمدی افزود: گروه همیار و پایگاه سلامت روان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات تشکیل می شوند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه گردهمایی منطقه ای گروه همیاران و پایگاه سلامت روان با حضور معاونین و کارشناسان بهزیستی های منطقه شمالغرب در زنجان برگزار می شود، افزود: این گروه ها با مشارکت مردم همان محل از طریق آگاه سازی و اطلاع رسانی در قالب مهارت آموزی، خدمات مددکاری، مشاوره ای و خدمات حقوقی و قضایی فعالیت می کنند.

آقامحمدی گفت: گردهمایی منطقه ای گروه همیاران و پایگاه سلامت شمالغرب کشور از دوم تا چهارم آبان ماه در سالن اجتماعات مجتمع پیام مخابرات برگزار می شود.

وی افزود: ارائه عملکرد همیاران، هم اندیشی جهت تدوین طرح منطقه ای، بازدید از پایگاه زنجان و ابهر و تدوین طرح پیش از ازدواج، اصول مبانی ظرفیت سازی پایگاه و تصویب نهایی منطقه ای از مهمترین موضوعات قابل طرح در این دوره خواهد بود.

 آقا محمدی یادآور شد: پیشنهاد و تصویب یک طرح جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه نیز در دستور کار این دوره دو روزه قرار دارد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان زنجان همچنین در ادامه گفت: در حال حاضردر سطح استان، ۱۳۴ تیم فعال اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در ۴۸ محیط شهری و روستایی فعالیت می کنند.

آقامحمدی افزود: داوطلبان تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد با هماهنگی تسهیل گرایان و کارشناسان بهزیستی فعالیت می کنند.

وی هدف اصلی از فعالیت این گروه های اجتماع محور را توانمندسازی افراد در جهت برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی فعالیت ها در راستای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: این تیم ها با هماهنگی تسهیل گران و با زمینه ارتقاء سلامت وارد محلات شده و پس از آن با اختصاصی کردن فعالیت های آموزشی، تفریحی، پژوهشی و متون علمی به امر پیشگیری از اعتیاد می پردازند.

آقامحمدی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۹۳ هزار نفر تحت پوشش تیم های اجتماع محور در سطح استان هستند که شهروندان هر محله با توجه به نیازسنجی ها وضعیت محله خود را شناسایی و آسیب ها را تشخیص می دهند و پس از آن فعالیت هایی در این راستا صورت می پذیرد.

کد خبر 971189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha