۶ مرداد ۱۳۸۳، ۲۰:۱۳

در جلسه دفاع از پايان ‌نامه كارشناسي

امامت و رهبري از ديدگاه علامه طباطبايي (ره) بررسي شد

جلسه دفاع از پايان‌نامه كارشناسي با عنوان «امامت و رهبري از ديدگاه علامه طباطبايي (ره) و پاسخگويي به مهمترين شبهات مطروحه» روز دوشنبه در مدرسه عالي امام خميني (ره) برگزار شد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا ، در اين جلسه استاد مشاور، حجت الاسلام والمسلمين دكتر عباسي، معاونت پژوهش مركز جهاني علوم اسلامي و استاد داور، حجت الاسلام والمسلمين رضانيا حضور داشتند و حجت الاسلام محمد عسكري الهدايت از كشور پاكستان طي سخناني به توضيح پايان‌نامه پرداخت.

حجت الاسلام الهدايت علت انتخاب موضوع پايان‌نامه را شخصيت برجسته علامه طباطبايي ـ ره ـ و از طرفي اهميت موضوع امامت و رهبري دانست.

وي همچنين به بيان چكيده مطالب پايان‌نامه كه مشتمل بر 6 فصل بود، پرداخت و در ادامه به اقسام حكومت اشاره كرد و گفت: سه نوع حكومت وجود دارد: دموكراسي (مردم بر مردم)، استبدادي (فرد به مردم) و اسلامي كه در اين حكومت حاكميت فقط حق خداوند متعال است و حكومت اسلامي تمام محاسن دموكراسي را داشته و معايب حكومت استبدادي را ندارد.

وي در پايان به نقش مهم مردم در حكومت اسلامي تأكيد كرد و گفت: در به فعليت رساندن حكومت اسلامي مردم نقش مهمي دارند و بدون آنان حكومت اسلامي محقق نمي‌شود.

در ادامه جلسه داوران نظرات خود را بيان كردند و در كل اين پايان‌نامه را با ارزش و خوب دانستند.

در ادامه حجت الاسلام عباسي استاد مشاور پايان‌نامه به لزوم طرح و بررسي بحث امامت اشاره كرد و گفت: موضوع امامت از اولين موضوعاتي است كه در اسلام بعد از پيامبر اكرم ـ ص ـ مطرح شد ولي با وجود قدمتش هنوز بايد به آن پرداخت چون موضوع امامت شاخصه شيعه مي‌باشد. وي افزود: در اين پايان‌نامه سعي شده است به هيچ انديشه‌اي بي‌احترامي نشود و سعي كرده‌ايم رابطه و نسبت بين مبحث امامت با حكومت و حاكميت اسلامي و نگاه شيعه به آن را مطرح كنيم و در اصل بايد گفت موضوع پايان‌نامه امامت در قرآن از منظر علامه طباطبايي ـ ره ـ مي‌باشد.

در پايان هيئت داوران بعد از مشورت، پايان‌نامه را با درجه عالي و با نمره 19 پذيرفتند

کد خبر 98584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha