۲ آذر ۱۳۸۸، ۹:۵۷

"ماه نو" با 141 میلیون دلار سومین افتتاحیه برتر تاریخ سینما شد

"ماه نو" با 141 میلیون دلار سومین افتتاحیه برتر تاریخ سینما شد

فیلم سینمایی "داستان گرگ و میش: ماه نو" به کارگردانی کریس ویتس در نخستین هفته اکران در آمریکای شمالی 141 میلیون دلار فروخت و سومین افتتاحیه برتر تاریخ سینما لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد فروش سه روز اول نمایش عمومی "ماه نو" در بیش از چهار هزار سینمای آمریکا و کانادا تقریبا دو برابر فروش 70 میلیون دلاری "گرگ و میش" است که سال پیش دقیقا در چنین روزهای در منطقه آمریکای شمالی روی پرده رفت و در نهایت با 193 میلیون دلار به کار خود پایان داد.

بهترین افتتاحیه تاریخ سینما همچنان در اختیار "شوالیه تاریکی" کریستوفر نولان است که پارسال به نمایش درآمد و در سه روز 158 میلیون دلار فروخت. "اسپایدرمن 3" به کارگردانی سم ریمی هم با 151 میلیون دلار در رده دوم است و "ماه نو" با 141 میلیون دلار جانشین "دزدان دریایی کارائیب: سینه مرد مرده" شد که در سه روز 136 میلیون دلار فروخته بود.

"داستان گرگ و میش: ماه نو" بر اساس چهار جلد کتاب استفنی مه‌یر ساخته شده که به گفته ناشر وی تا به حال 85 میلیون نسخه از آنها در سراسر دنیا به فروش رفته است. موفقیت خیره‌کننده دو قسمت اول فیلم تهیه‌کنندگان "گرگ و میش" را به فکر تولید قسمت سوم هم انداخته که قرار است ژوئن سال 2010 روانه پرده سینماها شود.

کارشناسان پیش از آغاز اکران "ماه نو" برای آن فروشی 100 میلیون دلاری در سه روز اول پیش‌بینی می‌کردند. اما با فرارسیدن روز جمعه این رقم به 125 میلیون دلار افزایش یافت و فروش 141 میلیون دلاری در واقع تمام پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت. ضمن اینکه فروش 73 میلیون دلاری فیلم در نخستین روز اکران رکورد 67 میلیون دلاری "شوالیه تاریکی" را شکست.

"ماه نو" همزمان با آمریکای شمالی در 25 کشور دیگر به نمایش عمومی درآمد و 118 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی آن در سه روز اول اکران به 259 میلیون دلار برسد. درام آخرالزمانی "2012" که هفته گذشته صدرنشین بود، این هفته با 26.5 میلیون دلار سوم شد. مجموع فروش این فیلم به 108 میلیون دلار رسیده است.

فروش خیره‌کننده "داستان گرگ و میش" هفته سوم ماه نوامبر 2009 را به دومین آخر هفته برتر تاریخ سینمای آمریکا از نظر میزان فروش هفتگی تبدیل کرد. مجموع فروش فیلم‌های روی پرده در این هفته 250 میلیون دلار و حدود 10 میلیون دلار کمتر از هفته‌ای بود که "شوالیه تاریکی" در تابستان 2008 روی پرده سینماها رفت.

کد خبر 988455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha