۳ آذر ۱۳۸۸، ۱۸:۴۴

رعایت حجاب زمینه را برای ورود زنان به عرصه های مختلف فراهم می کند

رعایت حجاب زمینه را برای ورود زنان به عرصه های مختلف فراهم می کند

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان رعایت حجاب اسلامی را زمینه ساز ورود زنان به عرصه های مختلف اجتماع دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، حجت الاسلام سید موسی موسوی عصر سه شنبه در همایش استانی حجاب و عفاف اظهار داشت: علیرغم تبلیغات سوء دشمنان دین مبین اسلام، رعایت حجاب اسلامی می توان زمینه را برای ورود هر چه بهتر زنان به عرصه های مختلف اجتماع و قبول مسئولیت گوناگون فراهم کند.

وی ادامه داد: رعایت حجاب اسلامی نه تنها محدودیتی را برای ورود زنان به عرصه های مختلف ایجاد نکرده و نمی کند بلکه بهترین شرایط را برای زنان فراهم می کند که با تمام توان در عرصه های مختلف حاضر و مسئولیت های مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارند.

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان افزود: اگر قرار بود زنان در خانه بمانند رعایت حجاب اسلامی ضرورت پیدا نمی کرد و این تاکیدها نشان می دهد که اسلام حجاب را عاملی برای ورود موفق و ایمن زنان به عرصه های مختلف اجتماع می داند.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: عصمت و حجاب به اعتراف محققان در همه ادیان و اقوام اصلی ترین نماد فرهنگی محسوب می شود چون حجاب با کرامت و شخصیت زن ارتباط دارد و به همین دلیل باید گفت حجاب امری فطری است.

وی زیباترین جلوه انسانیت را نوع پوشش و لباس عنوان کرد و یادآور شد: لباس اقوام ایرانی زیباترین و پوشیده ترین لباسی است که با عفاف و حجاب تطابق دارد و لباس محلی کردی بهترین و جامع ترین نوع لباس در این چارچوب به شمار می رود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جهت گیری دشمنان اسلام به سمت تضعیف آموزه های دینی در میان نسل جوان افزود: آشنایی جوانان با آموزه های دینی و تقویت ابعاد معنوی روح آنها در این نسل عاملی مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی است و دشمن به ویژه صهیونیسم جهانی این نقطه را مرکز تهاجمات خود قرار داده است.

همایش حجاب و عفاف به همت استانداری کردستان و با همکاری جعی از سازمان ها و دستگاه های دولتی و با حضور قشرهای مختلف مردم سنندج و مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی که به اتفاق همسرانشان در این همایش شرکت کرده بودند در کانون امام خمینی (ره) آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

کد خبر 989876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha