زنجان-فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان گفت: تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر داود حمدی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته دفاع‌مقدس ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع‌مقدس، با تاکید بر اینکه ارتش در همه دوران، آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان را داشته است، افزود: آنچه که امروز در اولویت ارتش قرار دارد، به‌روزرسانی تجهیزات خود در راستای دفاع از کشور است.

وی با یادآوری اینکه رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی، با از خودگذشتگی در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و حماسه ماندگار خلق کردند، تصریح کرد: دفاع‌مقدس عرصه‌ای بود که همه مردم در طول هشت سال حضور ارزشمند و موثری در آن داشته و به دفاع از میهن اسلامی پرداختند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با تاکید بر اینکه حضور آحاد مردم در دوران دفاع‌مقدس را باید یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمرد، ادامه داد: دشمن تا دندان مسلح در طول هشت سال جنگ تحمیلی از هیچ تلاشی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی فروگذار نکرد و از حمایت بلوک شرق و غرب برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برد.

امیر حمدی با یادآوری اینکه خروجی هشت سال دفاع‌مقدس، ایثار و ازخودگذشتگی مردم در قالب نیروهای مختلف بود که اجازه اشتغال‌گری به دشمن را ندادند، اظهار کرد: ارتش یکی از نیروهایی بود که در دوران انقلاب در کنار مردم قرار گرفت و همین امر باعث شد تا نقش ارتش در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای همیشه تاریخ پررنگ باشد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان در ادامه با بیان اینکه قرار گرفتن آحاد مردم در کنار نیروهای مسلح باعث به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و تداوم این انقلاب در طول چهل سال گذشته بوده است، ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش در زمینه مختلف به‌ویژه تامین امنیت مردم تلاش وافری کرد و گام‌های بلندی در این زمینه برداشت.

امیر حمدی با یادآوری اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۴۸ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: در این میان، تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان بیش از ۷۰۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده و علاوه بر این در عملیات مختلف حضوری موثر داشته است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز را مدیون سربازانی هستیم که در غرب و شرق کشور مستقر هستند و انتظار داریم رسانه‌ها توجه بیشتری به نیروهای مسلح داشته باشند، گفت: در دوران بعد از جنگ و در بلایای طبیعی که در کشور رخ داده و موضوع شیوع کرونا، ارتش نقش درخشانی را ایفا کرده است. نیروهای مسلح هر اتفاقی رخ دهد پای کار هستند تا جایی که از اواسط اسفند سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال تیپ زنجان در شمال کشور حضور داشت و ۴۸۳ کشور توسط این تیپ گندزدایی شد.

امیر حمدی ادامه داد: ارتش سازمانی پویاست و نمی‌تواند ایستا باشد. حتی سازماندهی یگان‌ها نیز با توجه به تغییر تهدیدها تغییر می‌کند. در یگان‌های ارتش داشتن واکنش سریع و قدرت پاسخگویی به تهدیدها یک اصل مهم است و همیشه سرلوحه کار قرار می‌گیرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب به هیچ وجه دنبال کارهای سیاسی و تبلیغی نبوده و همواره در کنار مردم بوده است، افزود: یکی از نمونه‌های باررز حضور ارتش در کنار مردم، مربوط به ضدعفونی کردن معابر عمومی به واسطه شیوع ویروس کرونا بود که تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان در این زمینه عملکرد موفقی داشت.

امیر حمدی با اشاره به اینکه تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان علاوه بر این در سال گذشته نیز در خصوص اطفای آتش‌سوزی‌های رخ داده در مراتع طارم وارد صحنه شد، خاطرنشان کرد: ارتش هر جا که مردم نیاز به کمک داشته باشند، وارد عمل می‌شود.