۱۹ بهمن ۱۳۸۸، ۱۵:۳۶

آیت الله جوادی آملی:

"جمهوری ایرانی" ایران را نوکر اجانب کرد / تفرقه و تضعیف نظام حرام است

"جمهوری ایرانی" ایران را نوکر اجانب کرد / تفرقه و تضعیف نظام حرام است

قم - خبرگزاری مهر: آیت‌الله جوادی آملی حفظ نظام را واجب عینی و هر کاری که باعث تفرقه و تضعیف نظام شود را حرام دانست و با تاکید بر اینکه "جمهوری ایرانی بود که بعد از جنگهای جهانی ایران را نوکر اجانب کرد" گفت: همه ما باید در 22بهمن شرکت کنیم، به هیچ کسی اهانت نکنیم، بی‌حساب کسی را نرنجانیم و تهمت بی‌جا هم به کسی نزنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله عبد الله جوادی آملی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه، بسیجیان و اساتید آموزش بسیج دانشگاههای سراسر کشور کشور با توجه به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نظام نه به آسانی به دست آمده و نه به آسانی بازمی‌گردد و اگر معاذالله کوچکترین آسیبی ببیند تمام لعنت‌های گذشته دامنگیر ما می‌شود. این امانت الهی است. بر همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: کاری که باعث تضعیف این نظام است باعث تفرقه است، باعث نفاق‌افکنی می‌شود، باعث طمع بیگانه است، این کار حرام عینی است. این چنین نیست که اگر کسی دارای رهبری خوب بود بگوید کشور حفظ می‌شود. رهبر اگر علی‌ابن ابی‌طالب (ع)هم باشد مادامی که مردم عاقل نباشند کشور به مشکل برمی‌خورد. داشتن رهبر خوب نیمی از قضیه است. پس مبادا بگوییم ما چون یک رهبر خوب داریم و همین کفایت می‌کند.

جمهوری ایرانی بود که ایران را در جنگ اول و دوم جهانی تسلیم کرد

جوادی آملی ادامه داد: نباید هر حرفی را بزنیم و به هر کسی اهانت کنیم و هر چیزی که مطابق با ما نیست فتوا به بطلانش بدهیم. مبادا خدایی ناکرده آنها که اهل اعتراض هستند این آلودگی‌ها و ننگ «نه غزه، نه فلسطین» و «جمهوری ایرانی» را به خودشان راه دهند. این ننگ برای همیشه ننگ است. اینهایی هم که کافرند ـ بالاخره کافر هم داریم در این مملکت و این طور نیست که نباشند ـ اینها اگر اسلام را قبول ندارند که ندارند، اگر ایرانی هستند باید بگویند: «جمهوری اسلامی»؛ برای اینکه از جمهوری ایرانی هیچ کاری ساخته نیست. در جنگ جهانی اول همین ما ایرانی‌ها تسلیم شدیم و تسلیم کردیم. در جنگ جهانی دوم همین ایران را ما ایرانی‌ها تسلیم کردیم. گفتند 17 شهر بدهید گفتیم چشم. گفتند باید نوکر بشوید گفتیم چشم.

حرمت مراجع حفظ شود

وی در ادامه بیان داشت: اگر کسی کافر است نباید بگوید جمهوری ایرانی. باید بگوید جمهوری اسلامی. اما وقتی اسلام آمد، ایران آمد، مراجع آمدند. بسیاری از کارها را مراجع کردند منتها امام شاخص بود. مبادا مراجع را کم بگیرید. آن وقتی که امام ایران حضور نداشتند، مرحوم آقای گلپایگانی بود، مرحوم آقای نجفی مرعشی بود، بسیاری از بزرگان، فتوا می‌دادند، این انقلاب را آنها در زمان غیبت امام حفظ کردند. مبادا حرمت اینها، قدر اینها، جلال و عظمت اینها حفظ نشود. خب اینها حفظ کردند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: من یادم هست که در بحبوحه قدرت ازهاری، مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی یک اعلامیه‌ بسیار قوی و غنی فرستاد. خب اینها را حفظ کردند. مراجع آمدند و مردم هم مقلد مراجعند. مردم آخر برای چه چیزی خون بدهند. برای نفت خون بدهند؟

وی یادآور شد: وقتی انقلاب اسلامی شد ما ده سال جنگیدیم. جنگ ما هشت ساله نبود. دو سال که گرفتار جنگ داخلی بودیم، هشت سال جنگ خارجی. تا انقلاب به سر رسید هنوز 57 تمام نشده بود که گنبد آتش شده. آتش رسمی. سنگر گرفتند، اسلحه آوردند، گرفتار جنگ داخلی شدیم. همین سربازان شمال و بسیجیان و سپاهیان شمال رفتند و آن آتش را خاموش کردند. خب بعد از جنگ داخلی گنبد جنگ کردستان شروع شد. بعد جریان خلق عرب شروع شد. بعد جریان خلق مسلمان شروع شد.

وی ادامه داد:  در طی این دو سال که جنگ داخلی بود انفجار دفتر حزب جمهوری هفتاد و دو تا کشته دادیم. نخست وزیری منفجر شد. دادستانی کل منفجر شد. کوی و برزن انفجار بود. این دو سال جنگ داخلی بود. هشت سال هم جنگ خارجی. کم کشته نداد ایران. اما «جمهوری ایرانی» کشته نداد. «جمهوری اسلامی» شهید داد. مبادا خدایی ناکرده این لکه‌ها پیدا شود. آنها هم که اعتراض دارند مبادا این آلودگی‌ها را امضاء کنند. چه اینکه امضاء نکردندو نمی‌کنند البته.

آیت الله جوادی آملی افزود: ولی این آلوده‌ها حساب‌شان از همه جداست. اینها نه ایرانی‌اند و نه مسلمان. همه ما که مسلمانیم و ایرانی هستیم شعار ما، شعور ما تشویق ما، حفظ نظام، حفظ انقلاب اسلامی حفظ وحدت، حفظ این کیان. وگرنه اگر خدایی ناکرده این آسیبی ببیند ما توی میدان مین خواهیم بود.

حفظ کشور تنها به برکت اسلام و قرآن و ایمان مردم است

وی ادامه داد: شما می‌بینید روزانه افغانستان و پاکستان شعله است. سالیان متمادی ‌است که غرب ما عراق شعله است. این شیوخ بی‌عقل خلیج فارس که نابود شده‌اند اینها کشورهای یک وجبی‌اند. تمام اینها پایگاه نظامی آمریکا است و دستشان هم روی شاسی است. ما توی میدان مین هستیم. مانده شمال، در شمال ما این پایگاه انجیرلیک که ترکیه پیمان نظامی(پیمان نظامی یعنی پیمان نظامی) بسته با اسرائیل و آمریکا،‌ نه پیمان اقتصادی. به بهانه ناتو. تنها به برکت اسلام و قرآن و ایمان مردم است که کسی تکان نمی‌خورد آن وقت حیف است که این عظمت و جلال و شکوه نیست.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: مگر می‌شود ملت مختلف را نگهداری کرد. آن روز همه به مسئولین می‌گفتند ما را اعزام کنید، مسئولان می‌گفتند وسیله نداریم. همین جوان‌ها بودند.

همه باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنیم

معظم له در ادامه بیان داشت: همان حالت صدر اسلام هم در انقلاب اسلامی بود. این نعمت از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و اگر خدایی ناکرده این سابق و لاحقش، به یکدیگر وصل بشود، این گوهر گرانبها هم از دست ما می‌رود. الان ما چرا می‌گوییم ایران شاهنشاهی 2500 ساله است و حال اینکه چند سال حضرت امیر حکومت می‌گیرد خب 5 سال در مقابل 2500 سال قابل حساب نیست. اگر رفت، رفت. همه ما باید انشاء الله در 22بهمن شرکت کنیم. هیچ کس حرف خلاف نزند. به کسی هم اهانت نکنیم، دروغ نگوئیم، خیانت نکنیم و بی‌حساب کسی را نرنجانیم و تهمت بی‌جا هم به کسی نزنیم و بدانیم این لکه ننگ را کسی نباید به خودش راه دهد.

مهمترین راه برای بصیرت‌یابی معرفت نفس است

آیت الله جوادی آملی در ادامه به تفسیر خطبه 221 نهج‌البلاغه پرداخت و با اشاره به آیه « بل الانسان علی نفسه بصیره » گفت: اگر کسی خودش را نشناخت، مطمئنا نه نظام را می‌شناسد، نه انقلاب را می‌شناسد، نه رهبر را می‌شناسد. آخر کسی که از درون خود باخبر نیست با چه چیزی ارتباط داشته باشد؟ ولی اگر کسی «علی نفسه بصیره» شد، آنگاه بیرون را به خوبی می‌شناسد و رابطه خود را با بیرون تنظیم می‌کند».

وی در ادامه افزود: بنابراین مهمترین راه برای بصیر شدن و بصیرت‌یابی معرفت نفس است و اگر خودمان را به این میزان شناختیم، آنگاه دیگر توزین اشیاء کاملا آسان است که چه چیزی برای ما خوب است و چه چیزی برای ما بد. چه چیزی حق است و چه چیزی باطل. نه آدم دیرباوری هستیم و نه آدم زودباوری.

استاد برجسته حوزه در پایان گفت: ‌حضرت امیر «علیه السلام» در این خطبه در مورد عالم برزخ چنین می‌فرمایند که اینهایی که مردند همه به یک دیار می‌روند. هم آنها که پیاده بودند و هم آنها که سواره بودند. هم آنهایی که مالک بودند. در عین حال که در کنار هم هستند از یک‌دیگر بی‌خبرند. در عین حال که جمعند زندگی اجتماعی ندارند. احدی به فکر دیگری نیست. فرمود اینها زیر پای شما هستند. مأذون نیستند که به شما گزارش بدهند چه بر آنها گذشت و اگر می‌گفتند می‌فهمیدید که چه بر آنها می‌گذرد.

کد خبر 1032350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha