۱۹ اسفند ۱۳۸۸، ۱۰:۵۲

مهدوی به مهر خبر داد:

تولید 3محصول نانویی در شهرک علمی اصفهان/ تولید آشکارساز موادمخدر

تولید 3محصول نانویی در شهرک علمی اصفهان/ تولید آشکارساز موادمخدر

مدیر پارکها و مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از صنعتی شدن سه محصول فناوری نانو در این شهرک خبر داد.

حمید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موفقیت محققان این شهرک در حوزه نانوفناوری گفت: پژوهشگران این مرکز موفق به تولید سه محصول در حوزه فناوری نانو شدند که با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به مرحله صنعتی و نیمه صنعتی رسیدند.  

وی در ادامه گفت:این محصولات نانویی شامل دستگاه آشکارساز مواد مخدر، گاما AL2O3 (اکسیدآهن) که در صنایع نفت و پتروشیمی کاربرد دارد و همچنین رنگی کردن سنگ های ساختمانی است که برای تولید انبوه به حمایت ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری نیاز است.

مهدوی به رایزنی های این شهرک با ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری برای حمایت بیشتر از واحدهای فعال در زمینه نانو فناوری خبر داد و گفت: اگر اعتباراتی نظیر وام های کم بهره، گرنت و یا ترکیبی از این دو از طریق ستاد توسعه نانو به شرکت های فعال در این زمینه ارائه شود سال آینده می توانیم 25 شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری نانو را در شهرک مستقر کنیم.

بنابر گفته مدیر مراکز رشد و پارکهای فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تعداد شرکت های فعال در حوزه نانو فناوری در این شهرک  12 واحد است  که 6 شرکت از این تعداد در مرحله ایده و نمونه سازی هستند.

وی با بیان اینکه این 12 شرکت در زمینه شیمی و مواد محصولات خود را تولید می کنند، گفت: این شرکتها محصولاتی چون ترکیبات پوششی و سرامیکی، مواد شوینده شیمیایی، نانوفیلترها، رنگ ها، رنگی کردن سنگ های ساختمانی و نانوسیلیکا را تولید می کنند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات جدید در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای شرکتهای حوزه نانو فناوری گفت: در حال حاضر با کوتاه کردن دوره پذیرش و استقرار برای این شرکتها و خدمات خاص آزمایشگاهی از طریق پتانسیل های موجود در کشور ظرفیت مناسبی برای فناوری نانو در شهرک ایجاد کرده ایم.

مدیر پارکها و مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه ارائه این تسهیلات می تواند برای شرکتهای فعال در این زمینه ایجاد انگیزه کند، گفت: تولید محصول و تجاری سازی حوزه فناوری نانو هزینه بر است. با دریافت اعتبارات ستاد توسعه فناوری نانو می توانیم این هزینه ها را کاهش داده و ظرفیت پذیرش این نوع واحدهای فناور را بالا ببریم.

کد خبر 1047883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha