۲۹ فروردین ۱۳۸۹، ۱۰:۲۵

مشاوران املاک ملزم به درج دقیق نرخ کمیسیون هستند

مشاوران املاک ملزم به درج دقیق نرخ کمیسیون هستند

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس اداره امور اصناف سازمان بازرگانی گیلان گفت: در راستای ساماندهی معاملات املاک و مستغلات، مشاوران املاک ملزم به درج دقیق نرخ کمیسیون هستند.

اسماعیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به قوانین و مقررات جاری کشور، مشاوران املاک و مستغلات ملزم هستند، نسبت به درج نرخ میزان حق کمیسیون در قراردادهای منعقده اهتمام داشته باشند.

وی اظهارداشت: با توجه به اساسی ‌ترین نیازها و در واقع مهمترین دغدغه شهروندان در بخش مسکن و به دنبال پیگیریها و سیاستهای متخذه و تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان حمایت در راستای طرح ساماندهی معاملات املاک و مستغلات کشور به منظور کنترل دقیق عملکرد واحدهای صنفی مشاور املاک، امنیت خاطر متعاملان و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و سودجویی در معاملات مسکن، درج نرخ دقیق کارمزد قراردادهای منعقده الزامی بوده و باید توسط مشاوران املاک رعایت شود.

رئیس اداره امور اصناف بازرگانی گیلان ادامه داد: ثبت میزان حق کمیسیون دریافت ‌شده در مبایعه ‌نامه، قرارداد و دفتری که از سوی اتحادیه تدارک دیده شده، اجباریست و کلیه اعضای صنف مشاوران املاک و مستغلات در سرار کشور مکلفند برای تمامی معاملات صورت‌ گرفته اعم از خرید، فروش رهن و یا اجاره، کارمزد و میزان حق کمیسیون معاملات را بر اساس درصد ارزش ملک یا اجاره ‌بهای آن تعیین و در هنگام معامله با آگاهی مراجعه‌ کنندگان، از سوی خریدار و فروشنده امضاء و به تایید طرفین رسانده شود.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی ‌های صورت‌ گرفته با بازرسان اتحادیه این صنف در صورت مشاهده هرگونه اجحافی در حق خریدار یا فروشنده، سریعا موضوع رسیدگی و مبلغ اضافی به متضرران مسترد و در صورت تکرار تخلف نیز منجر به ابطال پروانه کسب خواهد شد.

قاسمی در ادامه از عموم هموطنان خواست به منظور صحت معاملات فیمابین خریدار و فروشنده به واحدها و مشاوران صنفی دارای پروانه کسب معتبر و نیز دارای کد رهگیری، مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه تخطی، مراتب را با 124، سامانه ارتباطی بازرگانی ایران (سابا) اعلام تا توسط بازرسان این سازمان با قید فوریت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 1065833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha