۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۱:۰۹

نرخ رشد جمعیت کرج از همه شهرهای ایران بالاتر است

نرخ رشد جمعیت کرج از همه شهرهای ایران بالاتر است

استان تهران - خبرگزاری مهر: فرماندار کرج گفت: کرج با دارا بودن نرخ رشد 4.7درصدی جمعیت بالاترین آمار نرخ رشد بین شهرهای ایران را دارد.

عیسی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج، جمعیت کنونی کرج را 2 میلیون 100 هزار نفر ذکر کرد و افزود: با توجه به این تعداد جمعیت، کرج یکی از کلانشهرهای پر جمعیت ایران به شمار می رود.

امکانات شهری منطبق با نیازهای مردم نیست این مسئول با اشاره به ناهماهنگی موجودبین رشد جمعیت و نیازهای اساسی مردم کرج اظهارداشت: این عدم تناسب علاوه بر ایجاد مشکلات کنونی در دراز مدت معضلات پایداری را رقم می زند که رفع آن نیازبه صرف هزینه و زمان فراوان دارد که این کار مقرون به صرفه نیست.

فرهادی حوزه های بهداشت و درمان، وضعیت اشتغال و حجم سنگین ترافیک در شهر کرج را از جمله معضلات موجود در کرج عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهاجر پذیربودن کرج از دیگرمسائلی است که موجب افزایش بی رویه جمعیت در این منطقه می شود به طوریکه حتی با برنامه ریزیهای مداوم نیز نمی توان آنطور که باید پاسخگوی نیاز شهروندان این منطقه بود.

فرماندار کرج خدمات ارائه شده از سوی دولت در این خصوص را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: متاسفانه با وجود این خدمات همچنان در برآورده کردن نیازهای عمرانی، بهداشتی و خدماتی شهروندان با مشکل مواجه هستیم.

ارتقاء سطح مدیریت بهترین اقدام برای حل معضلهای کرج

فرهادی گفت: بهترین اقدام برای ساماندهی اساسی شهر کرج و رفع معضلهای موجود شهری، ارتقاء سطح مدیریت و تبدیل شدن کرج به استان است.

وی افزود: این مهمترین و بهترین گزینه انتخابی عنوان شده از رئیس جمهوری است.

این مسئول حل مشکلات شهرستان توسط مدیران شهر را از جمله راهکارهای مناسب برای عبور از بحرانهای کرج دانست و عنوان کرد: استفاده از اعتبارات و ردیفهای مستقل که دیگر استانها نیز به طور معمول از آن بهرمندند از دیگر راه حلهای اصولی برای کاهش حداکثری معضلات این منطقه است.

کد خبر 1070085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha