۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۶:۴۳

دقایقی پیش انجام شد:

پایان رزمایش با شلیک راکت اندازهای فجر 3 و 5/ شلیک موفق موشک کروز قارعه

پایان رزمایش با شلیک راکت اندازهای فجر 3 و 5/ شلیک موفق موشک کروز قارعه

با شلیک راکت اندازهای فجر 3 و فجر 5 در منطقه عملیاتی جنوب کشور آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم 5 به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به منطقه رزمایش، مرحله نهایی رزمایش بزرگ پیامبر اعظم 5 با دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده با موفقیت به پایان رسید.

بنا براین گزارش انجام عملیات حمل ، استقرار و جای گذاری مین های دریایی توسط غواصان، انجام عملیات مشترک زمینی ، دریایی و هوایی توسط یگان های مختلف سپاه ، اجرای عملیات هلی برن و ضد هلی برن، ایجاد دفاع مستحکم چند لایه و آزمایش تاکتیک های رزم ناهمطراز و از جمله بخش های مختلف رزمایش پیامبر اعظم 5 محسوب می شود.

همچنین اجرای عملیات آتش توپخانه دوربرد با استفاده از گلوله های هوشمند ، سنگین و جدید با قابلیت نقطه زنی و مورد اصابت قرار دادن دقیق اهداف مورد نظر، بکارگیری سامانه های جنگ الکترونیک (جنگال) ، دفاع از جزایر و سواحل در لایه های متعدد دفاع دریایی و زمینی با بکارگیری انواع شناورهای رزمی تندرو، موشک انداز، راکت انداز و اجرای پدافند مستحکم و نفوذناپذی در جزایر و سواحل خلیج فارس و تنگه هرمز انجام شد.

همچنین استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، راکت انداز، استفاده از سامانه های مختلف برای مقابله با تهبادهای دشمن، اجرای رزمایش شبانه توسط قایق های تندرو و در نهایت شلیک 4 فروند موشک دریا به دریا و ساحل به دریا از دیگر عملیات هایی بودند که در 4 مرحله از رزمایش پیامبر اعظم 5 انجام شدند. همچنین موشک کروز قارعه در این مرحله از رزمایش باموفقیت شلیک شد.

به گزارش مهر، طی اجرای مراحل مختلف این رزمایش شخصیت های مختلف لشکری و کشوری نظیر سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه و ...  در این مانور حضور پیدا کردند.

کد خبر 1070758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha