۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۲:۴۱

احمدی نژادتاکید کرد:

ایران و هند باید همواره درکنار هم باشند

ایران و هند باید همواره درکنار هم باشند

رئیس جمهور با تاکید براینکه ایران و هند باید همواره در کنار هم باشند، گفت: دو کشور براساس دیدگاه مشترک نسبت به موضوعات جهانی باید همکاری ها و مناسبات خود را هر چه بیشتر افزایش دهند .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار وزیر خارجه هند گفت: ایران و هند به سه دلیل باید همواره در کنار هم بوده و نمی توانند از هم جدا باشند، وجود ویژگی های فرهنگی و سابقه تاریخی مشترک، شرایط و منافع منطقه‌ای که ایجاب می‌کند دو کشور این شرایط را با کمک هم مدیریت کنند و شرایط کنونی حاکم بر جهان عوامل اصلی وجود همکاری های نزدیک بین دو کشور است.

رئیس جمهور گفت: شرایط جهان به سرعت در حال تغییر است و نظاماتی که طی دهه های گذشته در بخش اقتصاد، سیاست و امنیت جهانی حاکم بود، امروز با شکست مواجه شده است و جهان نیازمند نظامات جدیدی است که اگر کشورهایی مانند ایران و هند غفلت کنند، دیگران مجدداً سیستم های یک‌طرفه و ظالمانه خود را بازسازی و بر ملت ها تحمیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هند همواره در تحولات و تغییرات اساسی دنیا پیشتاز و پیشگام بوده است گفت: در شرایط کنونی جهان نیز هند می تواند نقش مهم تری را ایفا کند.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های ایران و هند گفت: دو کشور براساس دیدگاه مشترک نسبت به موضوعات جهانی باید همکاری ها و مناسبات خود را هر چه بیشتر افزایش دهند روابط دو کشور نه تنها علیه کسی نیست بلکه به نفع همه است چرا که ایران و هند همیشه خواهان صلح و امنیت در منطقه و جهان هستند.

وزیر خارجه هند نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و هند مشترکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند گفت: دو کشور در حال توسعه هستیم و باید از توانایی ها و تجربیات یکدیگر برای پیشرفت کشورهای خود استفاده کنیم .

وی گفت: هند همیشه خواهان ایرانی پیشرفته و سعادتمند است و ایران را به خاطر مبارزه در راستای منافع خود تحسین می کند.

وزیر خارجه هند همچنین با بیان اینکه اجلاس سران گروه 15 بسیار رضایت بخش و موثر بود خاطر نشان کرد: هند از ایران به خاطر ریاست بر گروه 15 و برگزاری موفقیت آمیز چهاردهمین نشست سران این گروه قدردانی می کند و باید تلاش کنیم گروه 15 هر چه بیشتر فعال‌تر شود.

کد خبر 1084982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha