۱ تیر ۱۳۸۹، ۱۰:۳۱

برای نخستین بار در کشور؛

سند توسعه صنایع فرهنگی قم تدوین میشود

قم - خبرگزاری مهر: سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم برای نخستین بار در کشور، اواخر تابستان امسال به همت سازمان تبلیغات اسلامی قم تدوین میشود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، ناظر پروژه سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم شامگاه دوشنبه در نشست بررسی سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم اظهار داشت: برای اجرای این پروژه هشت گام شامل مطالعات مفهومی، مطالعات میدانی، پرکردن پرسشنامه، مصاحبه با صاحبنظران، برگزاری هماندیشی، ارزیابی توسعه فرهنگی پنج کشور جهان، تدوین سند و طراحی و برگزاری همایش نهایی طراحی شده و این سند در مرحله نهاییشدن قرار دارد.

حبیبالله خداپرست اضافه کرد: کارفرمای این پروژه سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و مجری آن اندیشه کده صنعت و فناوری آصف است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این پروژه گفت: مطالعات مفهومی این پروژه انجام شده و اطلاعات موردنیاز جمعآوری و دستهبندی شد و وضعیت موجود استان قم در زمینه صنایع فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته است.

خداپرست ادامه داد: بخشی از فعالیتهای مربوط به پرکردن پرسشنامه و مصاحبه با نخبگان نیز انجام شده و همچنین صنایع فرهنگی برخی کشورهای خارجی از جمله آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، کانادا و... نیز بررسی شده است.

وی اشتغالزایی، درآمدزایی و... را از مزیتهای سند توسعه صنایع فرهنگی عنوان کرد و گفت: کسانی که در حوزه صنایع فرهنگی کار میکنند فقط یک بعد از مزیت آن را در نظر میگیرند اما حوزه خدمت در این عرصه بسیار گسترده است

ناظر پروژه سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم با بیان اینکه اگر این سند تدوین و عملیاتی شود آینده درخشانی در انتظار استان قم خواهد بود، خاطرنشان کرد: صنعت فرهنگی از زمانی جدی گرفته شد که ما با صنایع فرهنگی کشورهای پیشرفته و صنعتی به ویژه در حوزه فیلم و سینما مواجه شدیم.

خداپرست با تعریفی از این صنعت اظهار داشت: صنایع فرهنگی به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که در حوزه فرهنگ انجام میشود تا محصولات فرهنگی به صورت انبوه به دست مخاطبان برسد.

کد خبر 1105103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha