۶ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۵۳

650 امام جمعه در سراسر کشور خطبه نماز جمعه می خوانند

650 امام جمعه در سراسر کشور خطبه نماز جمعه می خوانند

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استانهای خراسان گفت:650 امام جمعه در سراسر کشور در جایگاه نماز جمعه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در چناران، حجت الاسلام ابراهیم معادی ظهر یکشنبه در مراسم معارفه امام جمعه جدید چناران با بیان اینکه 15هزار نفر عضو ستاد نماز جمعه کشور هستند که روزهای جمعه به نهاد امامت جمعه خدمات رسانی می کنند، افزود: امام جمعه در طول خدمت تحت نظر بوده و امور امام جمعه از تهران انجام می شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان های خراسان افزود: در تابستان سال جاری 60 امام جمعه در سراسر کشور تغییر خواهند کرد و ائمه جمعه جدید طی دو هفته معرفی خواهند شد.
 
وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مسئولیت هدایت، گزینش و مدیریت ائمه جمعه را به عهده دارد و هر امام جمعه که برای یک شهر منصوب شد باید در آن شهر حضور و ساکن شود.
 
حجت الاسلام معادی گفت: کسانی که می خواهند امام جمعه شوند باید در قم امتحان دهند و اکثر ائمه جمعه کشور مدرک تحصیلی شان دکترا است.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استانهای خراسان افزود: ارائه دوخطبه کوتاه و مورد نیاز مردم، ارتباط مستمر با روحانیون، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مسئولین و پاسخگویی به مطالبات مردم از جمله وظایف امام جمعه است.
 
وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه تریبون تبیین و جایگاه وحدت، بیان احکام دین مبین اسلام و تریبون مسائل اعتقادی و تجسم سجایای اخلاقی است.
 
حجت الاسلام معادی خاطر نشان کرد: امام جمعه رئیس شورای  فرهنگ عمومی هر شهر است و تریبون نماز جمعه تریبون ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است و جامعه را به جلو حرکت دادن و پیشرفت مقاصد اسلامی و انقلابی به عهده امام جمعه است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم چناران نیز گفت: امام جمعه محور وحدت و منشاء خدمات فرهنگی است.
 
محمد دهقان گفت: جایگاه امامت جمعه مورد احترام و اهمیت است و همگان در هر مقام و منصبی هستند ضروری و لازم است که امامت جمعه و نهاد امامت جمعه را تقویت کنند.
 
در ادامه علی حسینی فرماندار شهرستان چناران گفت: جایگاه امامت جمعه جایگاهی ممتاز است چون امام جمعه به صورت مستقیم با رهبر جامعه در ارتباط است و سخن او سخن رهبری است.
 
همچنین حجت الاسلام مظفر تاجی امام جمعه جدید چناران گفت: اولین معیار حکومت صالحان اقامه نماز و احیای زکات است و زکات مسئولین خدمت گذاری به مردم است.
 
وی افزود: خدمتگزاری به نظام مقدس ایران و احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز وظیفه خطیر و مهم مسئولین است.
 
براساس مصوبه شورای سیاستگذاری از طرف مقام معظم رهبری حجت الاسلام مظفر تاجی به مدت سه سال به عنوان امام جمعه شهرستان چناران منصوب شد.
کد خبر 1107478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha