۱۸ مرداد ۱۳۸۹، ۱۶:۳۴

گلستان رتبه دوم باغات زیتون کشور را داراست

گلستان رتبه دوم باغات زیتون کشور را داراست

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: این استان رتبه دوم باغات زیتون کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، قاسم حسینعلی ظهر دوشنبه در نشست این مدیریت افزود: سطح موجود باغات استان تا پایان سال 87 حدود 31 هزار و 948 هکتار بود که 12 هزار و 840 هکتار آن مربوط به سطح کشت زیتون است.

وی اظهار داشت: توسعه باغات با محوریت زیتون، گردو، فندق در قالب سه طرح ( زیتون، طوبی و تغییر کاربری اراضی شیبدار به باغات مثمر) با انجام می شود.
 
وی هدف از این طرح را ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی خانوار، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، ارزآوری، تامین میوه و روغن مورد نیاز، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک اعلام کرد.
 
حسینعلی بیان داشت: با حمایتهای فنی و تسهیلاتی سازمان جهادکشاورزی طی چند ماه گذشته (در فصل درختکاری) بیش از چهار هزار و 596 هکتار باغ احداث شده است.
  
 وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مطالعات انجام شده قابلیت توسعه باغات استان تا حدود 120 هزار هکتار وجود دارد و به لحاظ توسعه باغات زیتون مقام دوم کشور و در زمینه تولید هلو، شلیل و مرکبات به ترتیب در رتبه های سوم، پنجم و هفتم کشور قرار دارد .
 
وی افزود: مدیریت باغبانی سازمان در راستای بازدیدهای میدانی و استعدادیابی از برنامه توسعه باغات کاشت انار را در نوار شمالی و باغات سیب ، بادام ،‌آلبالو و گیلاس را در مناطق کوهستانی جنوب استان در دستور کار خود دارد .
کد خبر 1130774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha