۲ مهر ۱۳۸۳، ۱۸:۱۵

براي گفتگو درباره انتخابات آتي در عراق

عبدالعزيز حكيم با آيت الله سيستاني ديدار كرد

سيد عبدالعزيز حكيم رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق جهت بررسي آخرين تحولات عراق و مشورت در موضوع انتخابات با آيت الله سيستاني و سيد سعيد حكيم در نجف اشرف ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رسا، آيت الله سيستاني پيرامون انتخابات و نقش سازمان ملل متحد در اجراي آن تاكيد كرد: انتخابات بايد در موعد مقرر برگزار شود و لازم است تمامي اقشار ملت عراق بايد بطور گسترده شركت كنند و بدين طريق مسير سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشورشان را معين كنند . از اين رو بايد براي نيل به اين هدف، اشخاصي با كفايت را به عنوان نماينده شان انتخاب  كنند.

اين مرجع شيعه  بر ضرورت پايبندي همه گروهها به اقدامات مسالمت آميز و آرام جهت شركت در انتخابات تاكيد كرد.

عبدالعزيزحكيم در اين ديدار گزارشي مفصل پيرامون اوضاع كنوني عراق ارايه كرد.

در ديدار وي با آيت الله سيد محمد سعيد حكيم بر ضرورت بازگشت امنيت و ثبات به كشور تاكيد شد و عادي شدن رفت و آمد زائران به شهرهاي مقدس يكي از ضروري ترين مسائل كنوني عتبات مقدس عنوان شد.

سيد عبدالعزيز حكيم در اين ديدار گزارشي كامل پيرامون آخرين تحولات روز و اقدامات مجلس اعلا و دولت موقت در راستاي برچيده شدن تروريسم از كشور و بازگشت امنيت و ثبات به تمامي نقاط كشور ارايه كرد.

شايان ذكر است رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق در سفر خود به نجف با مسوولين و اعضاي سپاه بدر در نجف نيز ديدار كرد و بر ضرورت استمرار راه شهيد محراب محمد باقر حكيم تاكيد كرد.

اين روحاني شيعي در اين سفر در آستانه آغاز سال درسي در كشور در جشن افتتاحيه مدرسه دارالحكمه كه مخصوص علوم اسلامي در نجف است، شركت نمود و طي سخناني پيشرفت در تحصيل علوم و معارف ديني را از ضروريات حوزه ها و مدارس ديني برشمرد.

کد خبر 114544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha