۱۶ مهر ۱۳۸۹، ۱۴:۴۵

یک مقام کویتی در سازمان ملل:

برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است/ اسرائیل باید به ان پی تی بپیوندد

برنامه هسته ای صلح آمیز حق ایران است/ اسرائیل باید به ان پی تی بپیوندد

عضو هئیت دائم کویت در سازمان ملل با اشاره به حل موضوع هسته ای ایران به شیوه ای دیپلماتیک بر حق این کشور در استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، "محمد المطیری" روز پنجشنبه در یک سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره خلع سلاح و امنیت بین المللی ضمن تاکید بر حل موضوع هسته ای ایران از طریق گفتگو گفت: حق همه کشورها از جمله ایران است تا تحقیقات علمی انجام دهند و از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده کرده و آن را تولید کنند.

عضو هئیت دائم کویت در سازمان ملل در ادامه بر پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان ان پی تی و دادن اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای خود به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

وی افزود: اسرائیل تنها طرف دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است که به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای نپیوسته است و باید فورا به پیمان ان پی تی بپیوندد.

وی در عین حال با بی اعتنایی به همکاری شفاف ایران با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار همکاری ایران با آژانس شد.

همچنین "محمد البصیری" سخنگوی دولت کویت اخیرا در گفتگو با روزنامه البیان با اشاره به اینکه تهران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده، افزود: این حق ایران و دیگر کشورها است که به فناوری صلح آمیز هسته ای در راستای تولید انرژی دست یابند.

کد خبر 1166440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha