۲۰ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۲۱

معاون پادشاه عمان :

اصول حاکم بر روابط ایران و عمان کاملا مستحکم است

اصول حاکم بر روابط ایران و عمان کاملا مستحکم است

معاون پادشاه عمان اصول حاکم بر روابط ایران و عمان را کاملا مستحکم و سیاست های دو کشور را سیاست های مبتنی بر شفافیت دانست و نسبت به آینده روابط اقتصادی دو کشور ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان و به عنوان رئیس طرف ایرانی این کمیسیون برای دیداری یک روزه به مسقط سفر کرده است ، ظهر روز دوشنبه در دیدار با فهد بن محمود معاون پادشاه عمان آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 در این دیدار متکی با ارائه گزارشی از دستاوردهای مثبت سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی بین دو کشور در بخشهای مختلف آن، مناسبات ایرن و عمان را مناسباتی همه جانبه دانست که در یک بستر تاریخی طولانی شکل گرفته است.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: روابط فیمابین تحت ارشادات مقامات عالیه دو کشور در مسیری قرار گرفته است که لزوم تحرک هر چه بیشتر همکاری ها و بسط آن به حوزه های مختلف بویژه بخش اقتصادی را می طلبد.

متکی روابط ایران و عمان را نماد یک رابطه شامل و همه جانبه معرفی کرد که نیازمند به گسترش در همه زمینه های همکاری است .

وی در این دیدار همچنین با توجه به اهمیت تبادل هیئت های فیمابین بر لزوم هماهنگی جهت سفرهای متقابل تاکید و آخرین تحولات پرونده هسته ای ایران را نیز برای طرف عمانی تشریح کرد.

معاون پادشاه عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران - عمان بر ضرورت پیگیری و اجرایی نمودن مصوبات آن تاکید کرد.

فهد بن محمود اصول حاکم بر روابط دوجانبه را کاملا مستحکم و سیاست های دو کشور را سیاست های مبتنی بر شفافیت دانست و نسبت به آینده روابط اقتصادی دو کشور ابراز خوشبینی کرد.

وی در ادامه و در خصوص موضوعات هسته ای ایران  با اشاره به نقش مهم منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران ، توجه به اصل گفتگو در حل و فصل مباحث مربوط به پرونده هسته ای ایران را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 1169562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha