۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۱۴

الجزیره گزارش داد؛

تاثیرات داخلی و خارجی اعتراضات در فرانسه

تاثیرات داخلی و خارجی اعتراضات در فرانسه

در حالی که موج سوم اعتصابات در فرانسه این کشور را کاملاً تحت تاثیر قرار داده و حتی تاثیرات فرامرزی آن هم مشهود بوده است، اما دولت این کشور همچنان تاکید دارد که به اصلاحات ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، از مدتها پیش اعتراضاتی در پاریس برای مخالفت با افزایش سن بازنشستگی صورت می گرفت، اما مقام های دولتی و اتحادیه های کارگری بر این باورند که اعتراضات هم اکنون سراسر کشور را فرا گرفته و میزان و حجم آن از اعتراضاتی که اوائل امسال صورت می گرفت، بیشتر است.

اتحادیه CFDT عنوان کرده است که 3.5 میلیون نفر در تظاهرات روز سه شنبه، زمانی که اتحادیه های تجاری برای سومین شبانه روز در یکماه دست به اعتصاب زدند، شرکت کرده بوند در حالی که وزارت کشور تعداد آن را یک میلیون نفر بر آورد کرده بود.

شبکه الجزیره در گزارشی در این باره می گوید: بیش از نیمی از پروازها در فرودگاه "اورلی" و یک سوم پروازها در فرودگاه شارل دوگل در پاریس لغو شدند و صدها دانش آموز دبیرستانی و معلمان در این اعتصابات شرکت کردند.

برخی از اتحادیه ها تهدید به ادامه اعتصاب کردند که این به معنی آن است که این رویداد هفته ها بطول خواهد انجامید.

معترضین در پی فشار بر نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه برای لغو طرح اصلاح قانون سن بازنشستگی هستند که در آن دولت تصمیم گرفته سن بازنشستگی را از60 سال به 62 سال افزایش دهد و این در حالی است که روز دوشنبه سنای فرانسه از آن حمایت کرده است.

اعتصابات و تاثیرات برون مرزی

در حالی موج سوم اعتراضات در فرانسه ادامه می یابد که این موج ها تاثیرات برون مرزی خود را نشان داده است.

به گزارش اشپیگل، برای نمونه شرکت ملی هوایی لوفت هانزا در آلمان مجبور به لغو یک سوم پروازهای خود به فرانسه و بالعکس کرده است.

کد خبر 1169962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha