۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۱۶

ذبیحی خبر داد:

تعهدات بیمه در جبران خسارت کشاورزان 54 درصد افزایش یافت

تعهدات بیمه در جبران خسارت کشاورزان 54 درصد افزایش یافت

اردبیل - خبرگزاری مهر: عضو هئیت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: تعهدات بیمه ای در جبران خسارت مزارع آبی گندم هم اکنون بالغ بر 54 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، کمال ذبیحی ظهر یکشنبه در جمع مدیران و اعضا صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: با افزایش 54 درصدی تعهد بیمه گندم آبی درسال زراعی جاری، اعتبار 170 میلیارد ریالی این صندوق برای این محصول به 560 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی بـا اشاره به افزایش 10 درصدی تعهد صندوق بیمه کشاورزی بـه عنوان بیمه گـر در خصوص محصول سیب و افزایش 25 درصدی در خصوص انگور اضافه کرد: همزمان با افزایش حق بیمه، سهم کشاورز نیز باید افزایش یابد و پا به پای بیمه گر، سهم خود را پرداخت کند.

عضو هئیت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور با اشاره به تخفیفات در نظر گرفته شده برای کشاورزان یاد آور شد: امسال حق بیمه محصولات کشاورزان نمونه و کشاورزانی که خسارت دیدگی را مدیریت کرده و از بیمه خسارت نگرفته اند، با تخفیف محاسبه خواهد شد.

وی افزود: کشاورزانی که پارسال با مدیریت ریسک و اجرای طرحهای کاهندگی خسارت از بیمه غرامت نگرفته اند، امسال در پرداخت حق بیمه محصولاتشان 10 درصد تخفیف می گیرند.

ذبیحی توسعه بیمه را از سیاستها و برنامه های صندوق بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و متذکر شد: در این قانون تخفیف برای دو سال عدم دریافت غرامت، 15درصد و برای سه سال 20 درصد خواهد بود.

وی ابراز داشت: کشاورزانی هم که در استفاده  از طرحهای توصیه شده جهاد کشاورزی برای کاهش خسارت دیدگی و نیز مدیریت ریسک پیشرو بوده اند، برای بیمه محصولات خود 40 درصد تخفیف می گیرند.

این مسئول با اشاره به پرداخت پنج هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان کشور طی سال گذشته ابراز داشت: از این میزان سهم استان اردبیل بالغ بر 180 میلیارد ریال بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این استان در بیمه دام و طیور مقام دوم و بیمه محصولات زراعی و باغبانی رتبه پنجم کشور را داراست.

کد خبر 1182179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha