۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۳۵

حجت الاسلام قربانپور:

روحانیون شیعه و اهل سنت در اتحاد امت نقش سنگینی دارند

روحانیون شیعه و اهل سنت در اتحاد امت نقش سنگینی دارند

زاهدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر وحدت فرق اسلامی گفت: علماء شیعه و اهل سنت در اتحاد و اتفاق امت اسلامی نقش و رسالت سنگینی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر در زاهدان، حجت الاسلام صفر قربانپور عصر یکشنبه در حاشیه سومین نشست مشترک هم اندیشی علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان داشت: این نشست با هدف همراهی و همدلی بیشتر علماء مذاهب اسلامی برگزار شده است و علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت در اتحاد و اتفاق امت اسلامی نقش سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: نقش علماء فرقه ها در احیای سیره نبوی و تمدن اسلامی، نقش وحدت فرقه ها در مقابله با ناتوی فرهنگی و گذر از فتنه های داخلی و خارجی، اهل بیت (ع) محور وحدت اسلامی و دستهای پیدا و پنهان دشمنان در ایجاد اختلافات و فرقه سازی مذهبی از موضوع های مورد بررسی در این نشست است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اطاعت از رهبری اسلامی، مبنای اطاعت از خدا و رسول مکرم اسلام (ص) و پیروی از جانشینان آن حضرت  و در زمان فعلی ولی فقیه است.

قربانپور بیان داشت: درک بیشتر اتحاد و هدایت امت اسلامی از دیگر اهداف نشست هم اندیشی علمای شیعه و سنی است.

در این نشست که در سالن دانشگاه دریانوردی چابهار برگزار شد، معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچسنان و امام جمعه زاهدان، ائمه جمعه و علمای شیعه و سنی شهرهای مختلف استان حضور دارند.
 

کد خبر 1182220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha