۱۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۰۷

لاریجانی دردیدار همتای کوموری:

فقر ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی میراث استعمار در افریقاست

فقر ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی میراث استعمار در افریقاست

رئیس مجلس عقب ماندگی، فقر و مشکلات اجتماعی - اقتصادی را میراث استعمار در میان کشورهای آفریقایی دانست و افزود: تنها راه دستیابی به استقلال و پیشرفت اقتصادی مقاومت و ایستادگی در مقابل قدرت های استعماری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، برهان حمیدو رئیس مجلس کومور ظهر امروز چهارشنبه با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار عقب ماندگی، فقر و مشکلات اجتماعی - اقتصادی را میراث استعمار در میان کشورهای آفریقایی دانست و افزود: تنها راه دستیابی به استقلال و پیشرفت اقتصادی مقاومت و ایستادگی در مقابل قدرت های استعماری است.

وی تصریح کرد: حضور قدرت های استعمارگر در مناطق مختلف جهان همواره عامل ایجاد تنش، عقب ماندگی و وابستگی است.

لاریجانی بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کومور تاکید کرد.

لاریجانی همچنین ایجاد سازوکارهای مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران و کومور ضروری خواند و افزود: حضور بخش خصوصی ایران در کومور می تواند بسیاری از مشکلات این کشور را حل کند.

در این دیدار برهان حمیدو رئیس مجلس کومور نیز استعمار را تهدید اصلی استقلال کشورش و عامل اصلی عقب ماندگی آن دانست و افزود: ارتباط و همکاری با ایران نقش مهمی در ارتقاء جایگاه کومور در منطقه و شناساندن این کشور در صحنه تحولات بین المللی داشته است.

وی ایران را تنها حامی ملت کومور در مقابل فشارهای استعمارگران برای غارت منابع این کشور دانست و افزود: کومور از حضور سرمایه گذاران ایرانی در عرصه های اقتصادی این کشور حمایت می کند.وی از شیلات، انرژی، راه سازی و توریسم به عنوان بهترین ظرفیت های همکاری دو کشور یاد کرد.

برهان حمیدو با قدردانی از کمک های توسعه ای و عمرانی ایران به کشورش خواستار انتقال تجارب مجلس شورای اسلامی در زمینه قانونگذاری و آموزش کادر اداری شد.

لازم به یادآوری است رئیس مجلس کومور صبح امروز چهارشنبه برای دیداری چند روزه از ایران وارد تهران شد.

کد خبر 1184533

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha