۱۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۹:۱۷

42 هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کارند

42 هزار نفر در پارس جنوبی مشغول به کارند

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گقت: هم اکنون 51 هزار نفر در شرکتها و سازمانهای تابعه صنعت نفت مستقر در استان بوشهر اشتغال دارند که از این تعداد 42 هزار نفر در شرکتهای مختلف مستقر در منطقه ویژه پارس مشغول به کارند.

به گزارش خبرنگار مهر در عسلویه، موسی سوری عصر چهارشنبه در نشست با مدیران، سردبیران، پژوهشگران و کارشناسان بخشهای مختلف خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، افزود: از کل شاغلان در طرح ها، شرکتهای نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر، 36.5 درصد بومی این استان هستند که طبق مصوبه هیئت دولت این میزان باید به 50 درصد برسد و تلاش برای تحقق این مهم با پیگیری و تعامل همه مدیران در حال انجام است.

وی درباره وضعیت اشتغال در منطقه ویژه پارس در آینده نزدیک گفت: وضعیت اشتغال در آینده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی) بسیار مثبت و چشمگیر خواهد بود به گونه ای که تا مهرماه سال آینده و با فعال شدن جبهه های کاری متعدد در فازها و طرح های مختلف، میزان اشتغال در شرکتها و طرح های مختلف به 150 هزار نفر می رسد.

سوری همچنین از سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 750 میلیارد تومانی در صنایع پایین دستی از ابتدای فعالیت صنعت نفت در منطقه ویژه پارس تاکنون خبر داد و گفت: به طور قطع این میزان سرمایه گذاری با اجرایی شدن تمام فازهای پارس جنوبی و تامین خوراک لازم برای صنایع مختلف در 35 ماه آینده بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه اجرایی شدن 18 فاز به طور همزمان در تاریخ صنعت نفت بی سابقه است، تصریح کرد: امروز صنعت نفت ایران صاحب دانش و علم اکتشاف، استخراج، تولید، فرآورش و تمام فعالیتهای مرتبط با صنعت نفت و گاز است.

وی گفت: هم اکنون یک نظم خاصی در اجرای پروژه های صنعت نفت برقرار شده و این حاصل حاکم بودن نگاه راهبری در راس وزارت نفت است. در پارس جنوبی نیز با وجود یک نظم مناسب، عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی در حال انجام است به گونه ای که هر روز شاهد ثبت رکوردهای تازه در عملیات مختلف اجرای فازهای یاد شده هستیم.

سوری یادآور شد: عملیات خاکبرداری در حوزه پارس کنگان (محل احداث فازهای یاد شده) بسیار چشمگیر است و روزانه 120 هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری و تسطیح اراضی است که این یک رکورد تازه و بی سابقه محسوب می شود.

کد خبر 1189484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha