۲۷ دی ۱۳۸۹، ۸:۵۴

سالانه 200 هزار هلندی قربانی خشونتهای خانوادگی می شوند

سالانه 200 هزار هلندی قربانی خشونتهای خانوادگی می شوند

در آخرین تحقیقات انجام شده در ارتباط با خشونت های خانگی آمده است سالانه در هلند ۲۰۰ هزار نفر قربانی این نوع خشونت ها می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه "تراو"، این تحقیقات همچنین نشان می دهد تعداد مردانی که قربانی این نوع خشونت ها شده اند، طی‌ سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و از هر 10 قربانی خشونت خانگی، چهار نفر مرد هستند.

این گزارش روز گذشته به مجلس هلند ارسال شد. این برای نخستین بار است که تعداد قربانیان خشونت‌های خانگی ثبت شده اند. امروزه قربانیان بیشتری حاضر به شکایت در اداره پلیس شده و به این علت است که موارد خشونت خانگی افزایش پیدا کرده است.

این تحقیقات از سوی دانشگاه شهر اوترخت و تیلبورخ هلند به دستور وزارت دادگستری انجام شده و حدود ۴ سال زمان برده است. آخرین تحقیقات در این باره در سال ۱۹۹۷ انجام شده و پس از آن پزشکان و مردم توجه بیشتری به خشونت، مشکلات روحی‌ و روانی‌ در منزل کرده اند.
 
تعداد شکایت‌های قربانیان خشونت‌های خانگی در سال ۱۹۹۷ دوازده درصد بوده، که این تعداد اکنون به ۲۰ درصد رسیده است. مردانی که در این تحقیقات شرکت کرده گفته اند شکایت آنان جدی گرفته نمی‌شود. زیرا همه انتظار دارند که مردان از خود دفاع کنند و قربانی چنین خشونت‌هایی نشوند.
 
اکثریت مجرمین خشونت‌های خانگی، غیر هلندی ها از جمله مغربی ها، ترکها، سورینامی‌ها و ایتالیایی‌ها بوده اند.

علاوه بر این، افراد غیر هلندی با خشونت‌های جدی تری امواجه بوده اند. اذیت و آزار‌های جنسی‌ نیز در ۸ درصد از پرونده‌ها دیده شده و در ۱۵ درصد از پرونده‌های خشونت‌های خانگی، عوارض همیشگی‌ دیده می شود.

۲۵ درصد از قربانیان که اکثر آنان را زنان وجوانان تشکیل می دهند، گفته اند پس از خشونت‌های جدی، تلاش کرده اند خودکشی‌ کنند.

دولت هلند خواستار ایجاد بهبود در موقعیت قربانیان خشونت‌های خانگی و مجازات سنگین تر مجرمین این خشونت‌ها شده است.

کد خبر 1233741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha