۲۷ دی ۱۳۸۹، ۱۷:۲۶

تشدید بحران و اختلافات در رژیم صهیونیستی/وزیران حزب کار استعفا می دهند

تشدید بحران و اختلافات در رژیم صهیونیستی/وزیران حزب کار استعفا می دهند

با کناره گیری "ایهود باراک" از ریاست حزب کار رژیم صهیونیستی، سه نفر از وزیران این حزب در دولت "بنیامین نتانیاهو" از استعفای خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، "اسحاق هرتزوگ" وزیر امور اجتماعی کابینه رژیم صهیونیستی ضمن اعلام کناره گیری خود از این سمت، از دیگر وزیران حزب کار خواست دولت "بنیامین نتانیاهو" را ترک کنند.

وی با انتقاد از عملکرد "ایهود باراک" وزیر دفاع که ساعاتی پیش از ریاست حزب کار کناره گرفت، گفت : حزبی که اسرائیل را تشکیل داده باید به روزهای نخستین خود بازگردد.
 
هرتزوگ با اعلام خروج خود از دولت نتانیاهو خاطرنشان کرد: بالماسکه ای که باراک به راه انداخته بود، تمام شد و ما اکنون در مسیر ایجاد ثبات در حزب کار هستیم.
 
وی تاکید کرد آنچه امروز رخ داده مسیری است که شروع شده و ادامه خواهد یافت. هرتزوگ از دیگر وزیران حزب کار خواست که با خروج خود از دولت نتانیاهو، ائتلاف تحمیلی با حزب "آویگدور لیبرمن" را پایان دهند.
 
این وزیر دولت صهیونیستی همچنین باراک را  به ضعف عملکرد و ایجاد خطر برای ساختار رژیم صهیونیستی متهم کرده و خاطرنشان کرد: در هفته های اخیر ما شاهد موجی از حوادث تحریک آمیز بودیم، اما باراک در این مدت هیچ اظهار نظری در این باره نکرد.
 
در همین حال "آویشای براورمن" وزیر امور اقلیتها و "بنیامین بن الیعازر" وزیر تجارت از سیاستمداران سرشناس حزب کار نیز از پیوستن به هرتزوگ و خروج از دولت نتانیاهو خبر داده اند.
 
بن الیعازر امروز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره گفت : طی صحبتهایی که با نخست وزیر داشتم به وی اعلام کردم که متاسفانه باید سمت خودم را به عنوان وزیر تجارت تحویل دهم.
 
وی از اقدام باراک در کناره گیری از ریاست حزب کار به عنوان اقدامی ممنوعه یاد کرد که سبب شد اعضای یک جناح سیاسی در بلاتکلیفی بمانند. وی در عین حال درباره اقبال بیشتر صهیونیستها به حزب کار پس از کنار رفتن باراک از صدر این حزب ابراز امیدواری کرد.
 
در ادامه بحران و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه وزیر جنگ این رژیم از ریاست حزب کار استعفا کرد.
وی ضمن اعلام استعفای خود از تاسیس حزب جدید موسوم به "استقلال" خبر داد و گفت که طی ساعات آتی کنفرانس خبری خواهد گذاشت.
 
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در همین حال اعلام کرد که علاوه بر ایهود باراک 4 نفر از نمایندگان حزب کار نیز از جمله "ماتان ویلنای"، "شالوم سیمحون"، "اوریت نوکید" و "عینات وولف" تصمیم دارند از این حزب خارج شوند.
کد خبر 1234404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha