۹ بهمن ۱۳۸۹، ۱۹:۱۱

فعالیت ستاد سرمایه گذاری موجب توسعه سرمایه گذاری شده است

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار زنجان گفت: فعالیت کارگروه ستاد سرمایه گذاری موجب توسعه سرمایه گذاری داخلی به خصوص سرمایه گذاری خارجی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، علی اکبر کریمی ظهر شنبه در ستاد سرمایه گذاری استان زنجان افزود: با توجه به اینکه در استان ستاد سرمایه گذاری اقدامات خوبی انجام داده است، ضروری است با توجه به مفاد قانونی موجود در این زمینه، تمامی موارد موجود از طریق این ستاد صورت گیرد تا نتایج حاصل شده، از بازدهی خوبی برخوردار باشد.
 
کریمی افزود: با بیان اینکه موضوع سرمایه گذاری از مهمترین مسائل اقتصادی موجود در جامعه است افزود: با توجه به ایجاد ثروت و تولید اشتغالی که از طریق سرمایه گذاری صورت می گیرد، این امر در شرایط کنونی از اهمیت خاصی برخوردار است و تلاش های فراوانی که در این رابطه نیز صورت می گیرد در همین زمینه است.
 
وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید در این زمینه مورد توجه باشد، ایجاد تمرکز لازم است به گونه ای که در سالهای اخیر و با ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 یک تحول چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری در کشور صورت گرفت و در نهایت قانونی نیز تصویب شد.
 
کریمی افزود: در ماده 7 این قانون به موضوع سرمایه گذاری و تسهیل و تسریع آن پرداخته شده و نحوه ساز و کار لازم در این زمینه مشخص شده که یکی از آنها، تشکیل ستاد سرمایه گذاری در استان ها است.
 
معاون برنامه ریزی استاندار زنجان افزود: هم اکنون مسائل مربوط به سرمایه گذاری یا به صورت پراکنده انجام می شود و یا به صورت طرح در کارگروه اشتغال پیگیری می گردد.
 
کریمی افزود: مرجع رسیدگی به این طرح ها ستاد سرمایه گذاری می باشد. البته طرح این امور در کارگروه اشتغال در راستای ارائه پیشنهاد و طرح بنگاه های زودبازده اقتصادی بود و هم اکنون نیز شاهد هستیم که این مسائل در کارگروه اشتغال عنوان می شود.
 
وی  با بیان اینکه در استان مرکز خدمات سرمایه گذاری تشکیل شده و فعالیت های مربوط نیز باید در این مرکز پیگیری شود افزود: در راستای اجرای قانون موظف هستیم هر 45 روز جلسات مربوط به این ستاد را در استان برگزار کرده و نتیجه این جلسات را به وزارت اقتصاد ارائه نمائیم. در این زمینه ضروری است تا فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری متمرکز شود و با متمرکز کردن امور در این ستاد، قدم های بزرگی در راستای رونق سرمایه گذاری برداشته شود.
 
کریمی با اشاره به وجود بانک اطلاعاتی در زمینه سرمایه گذاری در استان زنجان افزود: این اطلاعات یکی از موارد مهمی است که با فرمت خاصی در هر استان تهیه می شود. با توجه به اینکه چنین آماری در استان جود نداشت و یکی از مشکلات نیز این بود که در صورت نیاز به این آمار، نمی شد برآورد درستی از اطلاعات سرمایه گذاری در استان داشت، لذا در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، این بانک اطلاعاتی ایجاد شده است.
کد خبر 1241748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha