۱۶ فروردین ۱۳۹۰، ۱۶:۵۳

در مسکو انجام شد/

گفتگوی معاونین وزرای خارجه ایران و چین پیرامون مسائل منطقه و بین الملل

گفتگوی معاونین وزرای خارجه ایران و چین پیرامون مسائل منطقه و بین الملل

معاونین وزرای خارجه ایران و چین در زمینه مسائل مورد علاقه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی و به ویژه مسائل افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،محمد علی فتح الهی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با چین گوپین معاون وزیر امور خارجه چین ، در زمینه مسائل مورد علاقه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی و به ویژه مسائل افغانستان گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری های دو جانبه ، بر ضرورت مشارکت فعالانه همه کشور های عضو شانگهای و کشورهای منطقه در خصوص ایجاد ثبات و تامین امنیت در افغانستان تاکید بعمل آوردند.

ابراز نگرانی معاونین وزرای خارجه دو کشور نسبت به روند رو به گسترش نا امنی ، افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر و نهادینه شدن افراط گرایی و تروریسم در افغانستان و ضرورت اتخاذ راهکارهای موثر برای کمک به افغانستان، از دیگر نکات مهم گفتگوهای معاونین وزرای خارجه ایران و چین بود.

در این ملاقات طرفین ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع سونامی در کشور ژاپن در خصوص عواقب و آثار مخرب ناشی از  این حادثه طبیعی بر کشور های همسایه و منطقه آسیا گفتگو کردند.

بررسی مسائل و تحولات جاری در کشورهای خاورمیانه وشمال آفریقا نیز در ملاقات دو معاون وزیر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

این دیدار در حاشیه نشست معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای در مسکو انجام پذیرفت .

شرکت کنندگان در اجلاس معاونین وزرای خارجه کشور های عضو و ناظر شانگهای در این نشست دیدگاه های کشور متبوع خود را در زمینه مسائلی چون تروریسم، مواد مخدر، افراط گرایی و موضوع امنیت در افغانستان مطرح خواهند کرد .

روسیه ، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان کشورهای عضو و جمهوری اسلامی ایران، هند، پاکستان و مغولستان اعضای ناظر سازمان همکاری شانگهای را تشکیل می دهند. در این اجلاس نماینده افغانستان نیز بعنوان مدعو حضور دارد.

کد خبر 1282293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha