۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۲۰:۲۲

15 هزار تن خرمای کشاورزان دشتستانی روی دستشان ماند

15 هزار تن خرمای کشاورزان دشتستانی روی دستشان ماند

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: 15 هزار تن خرمای تولیدی کشاورزان دشتستانی روی دستشان مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، محمدتقی منوچهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشتستانی ها امسال 110 هزار تن خرما تولید کرده اند که 15 هزار تن آن با وجود این که ماهها از فصل تولیدش می گذرد هنوز به فروش نرفته است.

وی اضافه کرد: خرمای تولید شده از نوع کبکاب به عنوان یکی از انواع مرغوب خرمای استان است که بسته بندی سنتی کاهش تقاضای بازار مصرف و کاهش صادرات باعث شد این محصول به فروش نرسد.

منوچهری با بیان اینکه کشاورزان تمایلی برای فروش توافقی و تضمینی خرما در وقت اعلام شده توسط جهاد کشاورزی نداشتند افزود: کشاورزان امسال فقط سه هزار و 500 تن خرما به صورت توافقی به قیمت کیلویی 600 تومان به 23 شرکت و تعاونی روستایی فروختند اما در مدت دو ماه خرید تضمینی به قیمت کیلویی 300 تومان حتی یک کیلوگرم خرما نیز به این مراکز تحویل نشد.

وی رود دولت به بازار خرید خرما تنوع بسته بندی، بازاریابی در زمان تولید و قراردادن خرما در سبد غذایی دانش آموزان و سربازان را از جمله راه حل های رفع مشکل کشاورزان عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: از جمعیت 250 هزارنفری دشتستان 120 هزارنفر از طریق نخیلات امرار معاش می کنند.

سه میلیون و 500 هزار اصله نخل در دشتستان وجود دارد و از شهریورماه برداشت خرما در استان بوشهر آغاز می شود.
 

کد خبر 1314123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha