۱۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۴۱

طوسی به مهر خبر داد:

برنامه کلاسهای آموزش قرآن در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم

برنامه کلاسهای آموزش قرآن در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم

شهرری - خبرگزاری مهر: برنامه کلاسهای آموزش قرآن کریم در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تشریح شد.

مدیر این کلاسهای آموزشی که از قاریان بین المللی کشور است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جلسات آموزش قرآن کریم هر هفته سه شنبه ها از ساعت 17 و 30 دقیقه تا اذان مغرب در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و در جوار بارگاه منور امامزادگان والامقام برگزار می شود.

سعید طوسی افزود: در این جلسات که به صورت نمایشی درسی و در سطوح مختلف آموزشی برگزار می شود، با تلاوت قرآن آموزان، مواردی از جمله تطابق وقف و ابتدا، تجوید و صوت و لحن نیز بیان خواهد شد.

وی بیان کرد: حضور افراد در سطوح مختلف در این جلسات آزاد است و علاقه مندان می توانند از سطح روخوانی تا سطوح بالاتر در آن شرکت کنند.

مفاهیم آیات قرآن به تناوب برای قرآن آموزان بیان می شود

این قاری بین المللی و ممتاز کشورمان ادامه داد: در این جلسات همچنین در خصوص مفاهیم آیات قرآن نیز به تناوب مطالبی برای قرآن آموزان بیان می شود.

وی یادآور شد: جلسات حفظ و قرائت قرآن کریم در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) هر هفته از روزهای شنبه تا چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اساتید برجسته قرآن برپا می شود.

مدیر این کلاسهای آموزشی اضافه کرد: برنامه جلسات آموزش قرآن در روزهای شنبه با حضور استاد برخورداری، روزهای دوشنبه با حضور استاد لاجوردی، روزهای سه شنبه با حضور سعید طوسی و روزهای چهارشنبه با حضور حجت الاسلام موسوی درچه ای است و روز های یکشنبه نیز جلسه حفظ قرآن با حضور استاد معتز آقایی در مسجد جامع حرم مطهر برگزار می شود.

وی گفت: این جلسات از سالهای گذشته تاکنون با ترکیب مختلفی از اساتید برجسته مرکز آموزش قرآن آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شده است.

تعلیم و تلاوت قرآن در محیطهای معنوی تأثیرپذیری بالایی دارد

این قاری بین المللی و ممتاز کشورمان ادامه داد: تعلیم و تلاوت قرآن در محیط های معنوی و نورانی، تأثیر بالایی در جنس تلاوتها خواهد گذاشت و به همین دلیل است که برخی از شاهکارهای استاد عبدالباسط همچون سوره های حشر، تکویر و فجر حاصل  تلاوت در صحن مطهر حرم کاظمین است.

وی اظهار داشت: جلسات آموزش قرآن در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) از معنویت ویژه ای نسبت به سایر جلسات آموزش قرآن برخوردار است و این مسئله در محتوای آموزشی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 1331229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha