در آستانه تظاهرات ضددولتی؛

انور ابراهیم بازداشت مخالفان دولت مالزی را محکوم کرد

انور ابراهیم بازداشت مخالفان دولت مالزی را محکوم کرد

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: انور ابراهیم رهبر مخالفان دولت مالزی بازداشت 6تن از فعالان سیاسی از احزاب مخالف دولت مالزی از جمله یک نماینده مجلس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه استار چاپ مالزی، انور ابراهیم دستگیری نماینده منطقه "سونگایی سیپوت" در مجلس این کشور را توهین به دموکراسی خواند و تاکید کرد: نمایندگان مجلس حق اظهار نظر و مطالبه یک انتخابات آزاد و عادلانه را از سوی مردم دارند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه سوم جولای (دوازدهم تیر) 6 تن از 30 نفری که هفته گذشته به اتهام جنگ بر علیه شاه دستگیر و آزاد شده بودند، مجددا دستگیر و بازداشت شدند.
 
رهبران احزاب مخالف دولت حاکم در مالزی با تشکیل ائتلافی به نام "ائتلاف پاک" طی هفته های اخیر از طرفداران خود خواسته اند با برپایی راهپیمایی گسترده ای در تاریخ 9 جولای مطابق با 18 تیر ماه اعتراض خود نسبت به روند انتخابات در مالزی و استفاده از ابزار دولتی در انتخابات را به گوش دولت برسانند.
 
دولت مالزی نیز پس از اعلام در خواست مخالفان برای برگزاری تظاهرات خیابانی دست به دستگیری های گسترده زده است که تعداد دستگیر شدگان به بیش از یکصد تن رسیده است.

 
کد خبر 1350664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha