۵ مرداد ۱۳۹۰، ۸:۱۴

انتشار چهارمین استاندارد ملی ایران در زمینه فناوری نانو

انتشار چهارمین استاندارد ملی ایران در زمینه فناوری نانو

چهارمین استاندارد ملی ایران در زمینه فناوری نانو با تصویب کمیته ملی میکرو بیولوژی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این استاندارد با عنوان "ارزیابی اثر نانو ذرات بر تشکیل کلونی های گرانولوسیت، اکروفاژ موش، روش آزمون" منتشر شد.

این استاندارد از سوی کمیته استاندارد سازی فناوری نانو ایران با هدف ارائه روش آزمون برای ارزیابی کمی اثر مواد حاوی نانوذرات درمحلول های فیزیولوژیک بر تشکیل کلونی های گرانولوسیت - ماکروفاژ تدوین شده است.‌
 
این روش آزمون، بخشی از فرآیند توصیف و تعیین خصوصیات پیش بالینی نانو ذرات در محیط خارج از بدن به منظور تجویز سیستمیک در مصارف پزشکی است. 
 
طبق قوانین در تدوین استانداردهای ملی ایران، ضمن توجه به شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور از استانداردهای بین المللی موجود استفاده می شود و در صورت عدم وجود استاندارد بین المللی در حوزه مورد نظر، با توجه به آخرین پیشرفتهای علمی، فنی و صنعتی جهان از فعالیتهای علمی و تحقیقاتی به عنوان مرجع تدوین استاندارد استفاده خواهد شد. 
 
مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، کمیسیون بین المللی الکترو تکنیک (IEC) و سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی (OIML) است و به عنوان تنها رابط کمیسیون کدکس غذایی (CAC) در کشور فعالیت می کند.
کد خبر 1368352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha