۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۳۶

شعاعی:

۱۵هزار نوآموز قمی سنجش سلامت شدند

۱۵هزار نوآموز قمی سنجش سلامت شدند

قم - خبرگزاری مهر: کار‌شناس آمار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اداره آموزش و پرورش استثنایی قم با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گفت: نزدیک به ۱۵هزار نوآموز قمی سنجش سلامت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاجر شعاعی از سنجش سلامت نزدیک به ۱۵ هزار نوآموز قمی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تا ۲۰مرداد ماه سال جاری تمامی نوآموزانی که در این طرح شرکت کردند مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، اختلالات گفتاری و رفتاری، تست هوش و سلامت فیزیکی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: بر اساس نتایج حاصله از ارزیابی اولیه سنجش سلامت۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر از نوآموزان به مدارس عادی معرفی و یک هزار و ۷۲۹ نفر نیز به دلیل احتمال داشتن مشکلاتی، به مرحله تخصصی سنجش ارجاع شدند.

شعاعی در ادامه بیان کرد: از تعداد کل نوآموزانی که به مرحله تخصصی ارجاع شدند ۷۰۳ نوآموز به داشتن مشکل بینایی، ۲۲۹ نوآموز به مشکل شنوایی مشکوک بوده و ۵۳۳ نفر نیز در سنجش آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکردند.
۲۶۲ نوآموز مشکوک به بیش از یک مشکل بوده اند

وی با بیان اینکه ۲۶۲ نوآموز مشکوک به بیش از یک مشکل بوده‌اند، افزود: ۲۲ نفر مشکل بینایی ـ شنوایی، ۱۱۹ نوآموز مشکل بینایی- آمادگی تحصیلی و ۵۳ نوآموز مشکل شنوایی_ آمادگی تحصیلی داشته‌اند.

کار‌شناس آمار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان اداره اموزش و پرورش استثنایی قم ادامه داد: همچنین ۶۸ نوآموز نیز مشکل بینایی ـ شنوایی و آمادگی تحصیلی داشته‌اند.

شعاعی با اشاره به تعداد پایگاه‌های فعال در این طرح بیان داشت: ۹ پایگاه ثابت و یک پایگاه تخصصی در سطح استان و یک پایگاه سیار نیز در مناطق استان در اجرای طرح سنجش سلامت مشارکت دارند.

پیش بینی سنجش ۱۸ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۱ نوآموز در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ۱۸ هزار نفر افزایش یابد

کد خبر 1384333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha