۱۹ فروردین ۱۳۹۱، ۹:۰۴

در سیمای فارس/

"شاتره" شیراز سال 56 را به تصویر می‌کشد

"شاتره" شیراز سال 56 را به تصویر می‌کشد

تله فیلم "شاتره" به کارگردانی ایمان افشاریان و تهیه‌کنندگی محمدجواد مرادی در صداوسیمای مرکز فارس تولید می‌شود.

محمدجواد مرادی، تهیه‌کننده فیلم "شاتره" در این باره به خبرنگار مهر گفت: ارائه گوشه‌ای از رشادت و مبارزات مردم استان فارس و شهر شیراز در دوران ستم شاهی بخشی از هدف تولید این تله فیلم است.

وی افزود: داستان این تله فیلم به سال 56 بر می‌گردد و نشان می‌دهد جوانان غیرتمند آن دوران چگونه با هدایت و رهبری زعیم عالیقدر حضرت امام خمینی(ره) در مقابل ظلم و استبداد ایستادند و حاضر به تسلیم در برابر زورگویان دوران خود نشدند.

مرادی در خصوص داستان تله فیلم ابراز داشت: مهدی جوان انقلابی مبارزی است که در کارخانه جلال که مرد سفاکی است به عنوان فردی مورد اعتماد جلال و کارگران سرپرست است. جلال به همراه زن تازه به دوران رسیده و برادرزاده‌اش بهار که دختری مظلوم است در خانه پدری او زندگی می‌کنند. مهدی از این قضیه که خانه به اسم بهار است و جلال قصد فروش آنرا دارد با خبر می‌شود و جلال را تهدید می‌کند که به بهار حقایق را می‌گوید. جلال نیز مهدی را تهدید به لو دادن و سپردن او به دست ساواک می‌کند. مهدی در تردید و کشمکش با خود قرار می‌گیرد که برای نجات بهار جلوی جلال بایستد یا برای پخش اعلامیه‌ها سکوت اختیار کند. این کشمکش داستان فیلم را تا انتها به پیش می‌برد.

این تهیه‌کننده با اشاره به ویژگی‌های این تله‌فیلم تصریح کرد: اساساً کارهای استانی باید ویژگی بومی و منطقه‌ای را دارا باشند و تهیه‌کننده و کارگردان باید در تمامی صحنه‌ها به این مهم توجه کافی داشته باشند. در تله "شاتره" گرچه موضوع داستان زمان و مکان قبل از انقلاب را نشان می‌دهد، اما قالب کار برای استان فارس و شهر شیراز طراحی شده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم با برنامه‌ریزی منسجم و منظم کار پیش تولید این تله فیلم را در  13 روز انجام دهیم. این در حالی بود که فضایی باید طراحی می‌شد که بیش از سی سال پیش را تداعی کند. خیابان؛ خانه؛ کوچه حتی لباس‌های مردم باید به نوعی طراحی می‌شدند، که بازگوکننده سال 56 باشند. بنابراین گروه‌های تولید، تدارکات، صحنه و لباس با تحقیقات جامع، اوضاع مردم شیراز را در آن سال‌ها مورد بررسی کامل قرار دادند و بر مبنای آن طراحی کردند. این کارها زمان زیادی را به خود اختصاص داد.

مرادی ابراز داشت: تصویربرداری تله فیلم شاتره در 17 شبانه روز بدون وقفه انجام شد و در مدت زمان تعیین شده کار بخوبی پیش رفت و ما توانستیم طبق جدول زمانی کار تصویربرداری را ادامه داده و به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تصویربرداری تله فیلم شاتره به اتمام رسیده است اظهار امیدواری کرد: پس از گذراندن مراحل صداگذاری، تدوین و موسیقی، این  تله‌فیلم تا خردادماه سال جاری آماده پخش خواهد شد.

در این تله فیلم بازیگرانی همچون احمد علامه دهر، زهرا سعیدی، سوده شرحی، شاپور معمارزاده، مسعود شریف، مجتبی مرادی، الهام شکیب، مجید باباخانی، سارا کریمی، مهدی بحری، حبیب بختیاری، منصور غارثی‌فرد، حمید مومنی به ایفای نقش می‌پردازند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده: ایمان افشاریان، معین شافعی (براساس داستانی از زنده یاد مجید افشاریان )، مدیر تولید: منصور امامی، مدیر تصویربرداری: رضا محمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: معین شافعی، ناظر کیفی: جواد فولادی، طراح صحنه: ایمان افشاریان، طراح چهره پردازی: عباس افشاریان، طراح لباس: الهام شکیب، صدابردار: علیرضا نوین‌نژاد، آهنگساز: حسین پیشکار، خواننده: علی هادیان، تدوین: ایمان افشاریان، تیتراژ و جلوه‌های ویژه یارانه‌ای: معین شافعی، صداگذاری و میکس: احسان افشاریان، منشی‌صحنه: زهرا سادات سیدی، عکاس: مرتضی دلگشا سعدی و پشتیبانی فنی: آرش رحیم‌زاده.

کد خبر 1570127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha