۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۸:۳۷

اسماعیلی درگفتگو با مهر:

گیلان 240 جانباز 70 درصد دارد/ لزوم شناسایی نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر

گیلان 240 جانباز 70 درصد دارد/ لزوم شناسایی نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر

رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از وجود 240 جانباز 70 درصد در استان خبر داد .

احمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این استان هشت هزار شهید، 22 هزار جانباز و دو هزار و 700 آزاده تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است، افزود: این مهم نسبت به جمعیت و بعد مسافرت تا مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور آمار بسیار بالایست.

وی در خصوص طرح ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اشاره کرد و اظهارداشت: هم اکنون ساماندهی گلزار شهیدان در گیلان به بیش از 90 درصد رسیده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه درنیمه نخست امسال تمامی گلزارهای شهدای استان به پایان برسد، گفت: برخی از گلزارهای شهدا از قبیل لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت و غیره باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت، رفاه و آسایش ملت ایران مرهون فداکاری شهدا و ایثارگران است، افزود: علاوه بر بخش دولتی باید بخش خصوصی در ارتباط با اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران تلاش مضاعف داشته باشند.

اسماعیلی اظهارداشت: بیکاری فرزندان شهدا و ایثارگران در جامعه بالاست باید برنامه ریزی هدفمندی در این عرصه انجام شود.

وی گفت: تجلیل و تکریم جامعه شاهد و ایثارگری نیازمند عزم ملی است، خدمات نظام دربرابر ایثارگریها رزمندگان بسیار ناچیز و حداقلهاست.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان افزود: نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر استان هنوزبه درستی شناسایی نشده است که باید در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

وی همچنین به مجلس ایثارگران اشاره کرد و گفت: فعالیت این مجلس بصورت آزمایشی در کشورآغاز شده و در قالب شش کمیته تخصصی می تواند مشکلات جامعه ایثارگران را بررسی و رفع کند.

اسماعیلی در ادامه بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و یادآورشد: این فرهنگ نقشه های شوم و شبیخون فرهنگی دشمنان را خنثی می کند.

کد خبر 1601393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha