۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۰۲

یزدانی تاکید کرد:

تورگردانی در جنگل ابر بدون داشتن مجوز، غیرقانونی است

تورگردانی در جنگل ابر بدون داشتن مجوز، غیرقانونی است

سمنان-خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از استمرار اجرای طرح نظارت و ساماندهی تورهای طبیعت گردی خبر داد و تاکید کرد: تورگردانی در جنگل ابر بدون داشتن مجوز، غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یزدانی پیش از ظهر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، اظهار داشت: طرح نظارت و ساماندهی تورهای طبیعت گردی جنگل ابر با هدف بررسی وضعیت تورهای طبیعت گردی در این جنگل تا پایان فصل تابستان اجرا می شود.

وی گفت: با اجرای این طرح تمام تورهای محلی و کشوری حاضر در جنگل ابر از نظر برخورداری از مجوز قانونی، بهره گیری از راهنمای محلی دارای مجوز و نوع ترکیب تور تحت نظارت کامل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد قانونی با افراد متخلفی است که بدون کسب مجوز لازم اقدام به تورگردانی در جنگل ابر می کنند.

یزدانی  گفت: بررسی چگونگی رعایت ضوابط و مقررات توسط تورهای طبیعت گردی مجاز و نیز میزان رضایت مندی گردشگران از نحوه اجرای تور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی به تمام علاقمندان سفر به جنگل ابر توصیه کرد فقط در دفاتر مجاز خدمات مسافرتی و جهانگردی ثبت نام و از سفر با افراد فاقد صلاحیت خودداری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تاکید کرد: در صورت اجرا نشدن مقررات با دفاتر خاطی برخورد قانونی می شود.

جنگل زیبا و خوش آب و هوای "ابر" در حدود 45 کیلومتری شمال شرق شاهرود از جنگل های بکر و زیبای استان سمنان است، این جنگل در زمره جنگل های هیرکانی کشور است و به دلیل اینکه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می گیرد، جنگل"ابر" نامیده می شود.

ارتفاع زیاد از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از ویژگی های این جنگل است.

به گزارش مهر جنگل ابر ذخیرگاه ارزشمند و بی جایگزین درختان جنگلی ُسرخدار، راش، افرا تخته و پونه آرام و دو گونه گیاهی کمیاب و حفاظت شده در دامنه جنوبی آن به نام اورس و گونه های جانوری شامل خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل، بز و شوکا است.

کد خبر 1630093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha