۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸

برای اولین بار/

سند توسعه صنایع فرهنگی قم رونمایی شد

سند توسعه صنایع فرهنگی قم رونمایی شد

قم - خبرگزاری مهر: سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم برای نخستین بار رونمایی شد تا در صورت عملی شدن اهداف و راهبردهای آن، قم به قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این سند پرظرفیت‌ترین شاخه‌های صنایع فرهنگی استان قم از جمله زیارتی، گردشگری، چاپ و نشر، صنایع دستی و رسانه‌های دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت چشم‌انداز و اهداف راهبردی توسعه صنایع فرهنگی استان قم تدوین شد.

مجری سند توسعه صنایع فرهنگی استان سازمان تبلیغات اسلامی استان قم بوده که روند تدوین آن حدود 3 سال به طول انجامید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در مراسم رونمایی از این سند که ظهر چهارشنبه در استانداری قم برگزار شد با اشاره به ویژگی‌هایی که قم را سایر کلانشهرهای کشور متمایز می‌کند اظهار داشت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) برکات زیادی نصیب شهر مقدس قم کرده است که ایجاد حوزه عظیم علمیه یکی از این عنایات است و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری یکی از تربیت شدگان حوزه علمیه قم یکی از میوه‌های بسیار شیرین این حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری وجود شخصیت‌ها و مراکز حوزوی،‌ علمی، معنوی و عرفانی را یکی دیگر از ویژگی‌های قم برشمرد و تاکید کرد: امروز قم و مردم این شهر به خاطر این ویژگی‌ها مورد توجه جهانیان هستند.

وی اضافه کرد: قم ذخیره مهمی است که همه مسئولان و دست اندرکاران این استان وظیفه دارند برکاتی که در این استان متراکم است را به همه انسان‌های تشنه در اقصی نقاط جهان منتقل کنند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، با توجه به جمعیت زیاد و امکانات حیرت انگیزی که در عالم به وجود آمده است اگر بخواهیم از شیوه‌های صرفا سنتی برای انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های الهی و وحیانی استفاده کنیم از قافله عقب می‌مانیم از این رو بهترین راه برای موفقیت در این عرصه استفاده از صنایع فرهنگی و تولید انبوه محصولات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: صنایع فرهنگی می‌تواند به صورت متنوع و انبوه،‌ ذخیره‌های عظیم الهی و فرهنگی و معنوی را تکثیر کنند و در اختیار جهانیان قرار دهند.

وی تدوین این سند را گام نخست در انتقال مفاهیم والای الهی و اسلامی به جهانیان دانست و خواستار مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان در راستای تحقق راهبردهای آن شد.

حبیب‌الله خداپرست ناظر علمی این سند نیز گزارشی از روند تدوین سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور استاندار قم نیز در این مراسم تدوین سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم را در گام نخست اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بر لزوم اجرایی شدن اهداف و راهبردهای این سند با مشارکت دستگاه‌های استان شد.

در پایان این مراسم از سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم با حضور استاندار، مسئولان استانی و نخبگان و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی پرده‌برداری شد.
 

کد خبر 1636684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha