۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۱۴:۵۱

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گناباد معرفی شد

رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گناباد معرفی شد

گناباد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد طی مراسمی با حضور مسئولین محلی و استانی در دفتر امام جمعه شهرستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه گناباد حجت الاسلام حسن صادقی نسب ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: کار اصلی پیامبران تبلیغ بوده است و انبیای الهی در این راه سختی های زیادی را برخود هموار کردند که در این راستا همه باید گام برداریم.

وی افزود: در انجام کارها زبان و عمل باید هماهنگ باشد و اخلاص از همه موارد در این زمینه مهمتر است همانطور که در زمان انقلاب تاثیر کلام امام خمینی(ره) به خاطر یکی بودن حرف و عمل ایشان بود به طوریکه با یک اعلامیه 35 میلیون نفر به خیابان ها می ریختند یا در حال حاضر که هماهنگی علم و عمل مقام معظم رهبری در جامعه بسیار موثر بوده و خیلی از توطئه ها به واسطه درایت و تدبیر ایشان خنثی شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد نیز با اشاره ای کوتاه به برخی از فعالیتهای انجام شده سازمان تبلیغات اسلامی گناباد در 4 سال اخیر گفت: اکثر فعالیت‌های این سازمان مربوط به حوزه‌های فرق و مذاهب، مبلغان، قرآن، هیئت، مساجد، جوانان و ادارات و مناسبت‌های مذهبی است.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی افزود: در سال گذشته واحد فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی گناباد مقام اول و واحد مالی مقام دوم را کسب کرد که در مجموع این اداره در حوزه عملکرد خود در سال گذشته مقام دوم استان را به خود اختصاص داد.

وی در بیان مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه مبلغان جذب 20 روحانی مستقر در طرح هجرت و در مناطق محروم شهرستان گناباد بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی گناباد ادامه داد: اعزام روحانیون جهادی به 6 روستا و اعزام مبلغ در دهه‌های محرم، صفر، فجر، دهه ولایت، کرامت، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این اداره در حوزه مبلغان است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله دوره تغذیه فکری ائمه جماعات مساجد، دوره آموزشی تربیت مربی کودک و دیجیتال، مدیریت فرهنگی و همچنین آموزش اصول مدیریت خانواده، برگزاری دوره آموزشی وبلاگ ‌نویسی، دوره آموزشی حجاب و عفاف، نماز، آشنایی با فرق و مذاهب و مبارزه با خرافات و مدعیان دروغین، شناسایی، ساماندهی و آموزش 40 مبلغ سنتی از دیگر اقدامات حوزه مبلغان بوده است.

وی در ارتباط برنامه‌های در حال اجرا در حوزه قرآنی گفت: در حال حاضر 16 جلسه تفسیر قرآن در مساجد سطح شهرستان، 35 جلسه روخوانی و روان‌خوانی قرآن، 23 جلسه حفظ جزء 30 قرآن و ثبت‌نام برای مسابقه نورالهدی 5 در این شهرستان در حال برگزاری است.

فاطمی ادامه داد: اجرای 11 طرح پژوهشی در 11 مسجد، برگزاری 3 مسابقه کتابخوانی شبستان و رهنما، از ولادت تا شهادت، برگزاری نهضت احکام آموزشی در 5 مسجد، حمایت و اهدای کتاب به 9 کتابخانه روستایی وابسته به سازمان تبلیغات برخی از اقدامات حوزه مساجد این اداره است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: در یکسال گذشته بیش از 170 گفتمان دینی جوان، 50 کارگاه جنگ نرم، 20 جنگ شادی توسط کاروان دین، نشاط و زندگی و راه‌اندازی نمایشگاه با عنوان عفاف در دبیرستان‌های دخترانه و دانشگاه‌ها توسط اداره تبلیغات اسلامی گناباد برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد اظهار داشت: برگزاری شش ‌دوره ضمن خدمت برای 500 نفر از کارکنان ادارات با شش موضوع مختلف و اعزام 35 امام جماعت به 35 اداره از دیگر برنامه‌های این اداره بوده است.

فاطمی افزود: در یکسال گذشته 6 خانه عالم در 6 روستای زیبد، کلات، آهنگ، فخرآباد، بیدخت و روشناوند احداث و 2 خانه عالم نیز در 2 روستای خیبری و فودنجان در حال ساخت است.

در پایان مراسم از زحمات 4 ساله حجت الاسلام عباسعلی فاطمی تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام رحمانی به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی گناباد معرفی شد.

کد خبر 1688013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha