۱ مهر ۱۳۹۱، ۹:۱۴

اسعدی نگارش «روزنامه ‌نگاری عملی در حوزه مدیریت رسانه» را تمام کرد

اسعدی نگارش «روزنامه ‌نگاری عملی در حوزه مدیریت رسانه» را تمام کرد

محمود اسعدی از پایان نگارش کتاب «روزنامه‌نگاری عملی در حوزه مدیریت رسانه» خبر داد.

محمود اسعدی نویسنده، محقق و مدرس روزنامه‌نگاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ کتاب «روزنامه‌نگاری عملی (در حوزه مدیریت رسانه)»‌ در واقع یک کتاب دانشگاهی است که مطالبش جنبه آموزشی و آکادمیک دارند. نگارش این کتاب 2 سال زمان برد.

وی افزود: این کتاب شامل تازه‌ترین تکنیک‌های روز روزنامه‌نگاری به صورت نظری و عملی است. کتاب را با توجه به آموزه‌های جدید رشته روزنامه‌نگاری و با نظر به آخرین شیوه‌های آموزشی یونسکو در این زمینه نوشته‌ام.

عضو کمیته ارتباطات یونسکو ادامه داد: نکته مهم درباره کتاب این است که بعد از مطرح کردن مسائل مربوط به روزنامه‌نگاری عملی، موضوع اصلی مورد نظر کتاب، مدیریت رسانه است. مدیریت رسانه رشته‌ای است که حدود 10 سال است به کشورمان وارد شده و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای آن در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. مدیریت رسانه در واقع یک حوزه بین‌رشته‌ای است. یعنی میان رشته‌هایی مانند ارتباطات و مدیریت قرار گرفته است.

اسعدی گفت: کتاب «روزنامه‌نگاری عملی (در حوزه مدیریت رسانه)» حدود 300 صفحه حجم دارد و موضوعات مورد نظر را همراه با مثال‌های مختلف بیان می‌کند. شیوه‌های مختلف روزنامه‌نگاری، گفتگو، گزارش، خبر و ... از دیگر مطالب این کتاب هستند.  بیشتر حجم مطالب کتاب هم بر اساس آموزه‌های دانشگاهی و تالیفات و تحقیقاتی است که داشته‌ام و حجم کمی از آن به ترجمه و نتایج دیگر محققان اختصاص یافته است.

این محقق در پایان گفت: هنوز برای کتاب ناشری انتخاب نکردم اما ناشر قطعی کتاب تا چندی دیگر مشخص می‌شود تا فعالیت‌های آماده‌سازی‌اش برای چاپ آماده شود.

کد خبر 1701684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha