۲۱ فروردین ۱۳۸۴، ۱۱:۵۱

حداد عادل در پاسخ به تذكر نماينده تبريز:

مجلس هفتم وارد مناقشات بي حاصل نخواهد شد

غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: تلاش مي كنيم با حفظ آرامش و با آگاهي از شرايط فعلي از جمله انتخابات رياست جمهوري از ورود به مناقشات بي حاصل، خودداري و روش گذشته خود را دنبال كنيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، حدادعادل اين مطلب را در پاسخ به تذكر محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز عنوان كرد كه خواستار برخورد جدي هيات رييسه با اقداماتي شد كه منجر به تضعيف و تخريب وجهه مجلس شوراي اسلامي در جامعه خواهد شد.

فرهنگي با استناد به ماده 23 آيين نامه داخلي مجلس، خواستار حفظ شان و جايگاه مجلس ازسوي رسانه ها و ساير افراد شد و گفت: چرا هيات رييسه در مقابل مباحثي كه درباره اجرا نشدن طرح تثبيت قيمت ها و جوسازي هاي انجام گرفته توسط برخي رسانه ها عليه اقدام مجلس در ممانعت از فعاليت خبرنگاري كه اخلاق حرفه اي را رعايت نكرده است، واكنش جدي نشان نمي دهد.

نماينده تبريز با اشاره به اينكه وظيفه تنظيم بازار و اعمال سياست هاي صحيح و هماهنگي بين بخشهاي اجرايي وظيفه دولت است، گفت: مجلس به وظيفه خود عمل كرده است و نبايد اجازه داد جايگاه مجلس به مخاطره بيفتد.

فرهنگي ادامه داد: برجسته كردن تعويض يك خبرنگار در مجلس آنهم به علت اعلام فيش هاي حقوقي نمايندگان مجلس در رسانه ها براي تخريب مجلس انجام شده است وهيات رييسه بايد آنرا به جديت پاسخ دهد.

فرهنگي گفت: حقوق نمايندگان مجلس براساس قانون نظام هماهنگي پرداخت مي شود و هزينه هاي نمايندگان مجلس آنقدر بالاست كه پاسخگوي نيازها نيست و نبايد به عناوين مختلف حقوق هاي دريافتي نمايندگان زير سوال برود.

نماينده اصولگراي تبريز پيشنهاد داد: هيات رييسه به هياتي از نمايندگان مجلس براي بررسي اين دو موضوع و پاسخگويي به ابهامات ماموريت بدهد و آنها گزارش كاملي را به نمايندگان و مردم اعلام كنند.

گفتني است هفته گذشته هيات رييسه مجلس از ورود خبرنگار پارلماني خبرگزاري كار ايران (ايلنا) جلوگيري كرد و خواستار تعويض اين خبرنگار ازسوي ايلنا شد.

مسلمانان جهان اهانت به قبله اول مسلمين را بي پاسخ نمي گذارند

غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين با محكوم كردن اهانت صهيونيست ها به مسجد الاقصي هشدار داد: اهانت به قبله اول مسلمين جهان، آتش بس فعلي را شكسته است و موجب آغاز انتفاضه سوم فلسطينيان مي شود و مسلمانان جهان هرگونه اهانت به قبله اول مسلمين را بي پاسخ نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار پارلماني "مهر"، حداد عادل در آغاز جلسه علني امروز با اظهار نگراني از اخبار و رويدادهاي فلسطين اشغالي افزود: حركت ددمنشانه و تجاوز كارانه صهيونيست ها و تهديد تخريب مسجدالاقصي به روشني روح حاكم به حكومت غاصب اسراييل را نشان مي دهد. اين حكومت نامشروع از روز اول هم با تجاوز، تصدي، خيانت، توطئه، ترور، تخريب و غصب و غارت اموال و قتل عام فلسطينيان مستقر شده است و قدرتهاي خارجي انگليس و آمريكا  هم  از آن پشتيباني كرده اند.

رييس مجلس گفت: عليرغم همه شعارهايي كه با عنوان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم داده مي شود همان روحيه و روشهاي ضد انساني را همچنان ادامه مي دهند و اعلام مي كنيم مسجد الاقصي نه فقط به ملت مظلوم فلسطين كه به همه مسلمانان جهان تعلق دارد و آنان هرگونه تجاوز به حريم امن و مقدس قبله اول مسلمانان جهان را بي پاسخ نخواهند گذاشت.

وي اظهار داشت: وجدان بيدار مردم جهان نيز رژيم اشغالگر قدس و حاميان آن را محكوم خواهد كرد.

حداد عادل در بخش ديگري از سخنانش، تشكيل مجمع ملي و انتخاب رييس جمهور و نخست وزير عراق را به ملت عراق تبريك گفت  و آن را مقدمه اي براي ثبات در اين كشور عنوان كرد.

رييس مجلس تصريح كرد: در شرايط فعلي ديگر دليل موجهي براي ادامه حضور اشغالگران در عراق وجود ندارد و دولت و ملت اين كشور يكپارچه خواهان خروج اشغالگران از عراق هستند و آمريكا نيز ديگر بهانه اي براي ادامه حضور در اين كشور ندارد.

حداد عادل گفت: خروج اشغالگران موجب كاهش ناامني و خشونت در عراق خواهد شد و فرصتي را براي بازسازي اين كشور فراهم مي كند.

در ادامه جلسه علني امروز مجلس، حداد عادل در پاسخ به تذكر تيمور علي عسگري نماينده مشهد با بيان اينكه يك جريان سياسي قصد دارد مجلس هفتم را تخريب و تضعيف نمايد، گفت: نگران جار وجنجال ها نباشيد، مردم هوشيارند.

عسگري در تذكر خود اظهار داشت: دولت به مصوبات مجلس بي توجهي مي كند و وزير بازرگاني هم در پاسخ به گراني ميوه، مجلس و قانون را مقصر معرفي مي كند و اينكه برخي هزينه هاي نمايندگان به حساب كميته امداد و بهزيستي واريز شود تا نمايندگان نيازمند را به آن دو نهاد معرفي كنند.

عسگري همچنين افزود: كار نماينده مجلس، قانونگزاري و نظارت است و نمي تواند پاسخگوي نيازهاي مالي مراجعين باشد و بهتر است مبالغي كه در اختيار نمايندگان براي اين گونه امور قرارمي گيرد، به سازمان  بهزيستي و كميته امداد واگذار شود.

حداد عادل در پاسخ به تذكر نماينده مشهد تصريح كرد: نبايد با طرح برخي مباحث، بهانه به دست عده اي در همواره به دنبال تخريب و تضعيف مجلس هستند. همين فردا دوباره در باره اين سخن شما جار و جنجال به پا مي كنند.

رييس مجلس تاكيد كرد: روش من در پرداخت ها به نمايندگان مجلس تغيير نمي كند و شما هم نگران جار و جنجال ها نباشيد .

حداد عادل با اشاره به اينكه همه ساله كميته امداد تعدادي كالا برگ براي افراد نيازمند در اختيارنمايندگان مجلس قرارمي دهد و حتي در مجلس ششم هم بوده اما ببينيد چگونه اين موضوع در رسانه ها منعكس شد و گفتند كميته امداد به نمايندگان مجلس هديه داده است.

حداد عادل افزود: ما در مجلس هر اقدامي كنيم ، عدهاي  آنرا تخريب مي كنند و به دنبال تضعيف مجلس هستند، شما نمايندگان هوشيار باشيد و در فضاي فعلي كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري هم هستيم به راه خود  براي خدمت به مردم ادامه دهيد.

کد خبر 170269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha