۲۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۰۱

تحولات افغانستان/

حمله راکتی طالبان به ولایت وردک/ درخواست پانتا از ناتو برای آموزش افغانی ها

حمله راکتی طالبان به ولایت وردک/ درخواست پانتا از ناتو برای آموزش افغانی ها

کشته شدن 31 عضو طالبان در یک هفته گذشته در قندهار، حمله راکتی طالبان در ولایت وردک و درخواست وزیر دفاع آمریکا از متحدان ناتو برای آموزش نیروهای افغانی از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، رئیس پلیس ولایت قندهار امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در این ولایت گفت که در جریان عملیات پلیس و ارتش افغانستان در یک هفته گذشته در این ولایت دست کم 31 شبه نظامی کشته شدند.

در جریان این عملیات در 450 کیلوکتری جنوب شهر کابل همچنین شش عضو طالبان بازداشت شدند. این در حالی است که شبه نظامیان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

خبر دیگر اینکه پلیس افغانستان امروز پنجشنبه اعلام کرد که بر اثر حمله راکتی طالبان در ولایت وردک در شرق این کشور دست کم دو غیرنظامی کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

طالبان شب گذشته یک حمله راکتی را در ولایت وردک در 35 کیلومتری غرب شهر کابل انجام دادند و دو مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد در شش ماه نخست سال جاری هزار و 145 افغانی کشته و هزار و 954 نفر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل از متحدان ناتو خواست تا به آموزش نیروهای افغانی کمک کنند. وی خواستار جلوگیری از حملات به نیروهای خارجی شد.

کد خبر 1717653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha