۲۹ مهر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۸

در اعتراض به اقدام دولت/

اتحادیه های کارگری انگلیس دست به تظاهرات زدند

اتحادیه های کارگری انگلیس دست به تظاهرات زدند

اتحادیه های کارگری انگلیس امروز شنبه در شهرهای لندن، گلاسکو و بلفاست در اعتراض به اقدام دولت در کاهش هزینه ها دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، در بیانیه ای که امروز پیش از برگزاری این تظاهرات منتشر شد رهبران اتحادیه کارگری انگلیس به شدت به تصمیمات دولت در این رابطه اعتراض کردند.

"برندان باربر" دبیرکل کنگره اتحادیه بازرگانی انگلیس (TUC) گفت : وزیران دولت به ما گفتند که اگر ما درد را تحمل کنیم، شرایط بهتر می شود. ما این کار را کردیم، اما در مقابل اوضاع بدتر شد. آنها به ما گفتند اگر کاهش هزینه ها را تحمل کنیم کسری بودجه جبران می شود، اما میزان بدهی های ما اکنون به سقف رسیده است.    

به گفته باربر، بزرگترین دروغی که دولت به کارگران گفته این است که با ما مذاکره می کند. دولت مالیات افراد ثروتمند را کاهش داده و برای جبران آن حقوق و مزایای افراد فقیر را کاهش داده است.

"لن مک کلوسکی" از دیگر مقامات این کنگره گفت : مردم برای آنکه بتوانند به زندگی ادامه بدهند هر ماه مقدایر زیادی را قرض می گیرند. ما این نکته را می دانیم و دولت نیز به خوبی از آن آگاه است که بسیاری از افراد فقیر فقط "سر خود را بالای آب نگه داشته اند" و چیزی به غرق شدن آنها نمانده است. فقر خواهد آمد و نسل آینده را در برمی گیرد.

"کریستین بلوور" رئیس اتحادیه ملی معلمان انگلیس نیز در این رابطه به گاردین گفت : این تظاهرات پیامی را به دولت ائتلافی ارسال می کند و این پیام آن است که "تدابیر ریاضتی شما کارگر نیستند."

به گفته بلوور، کاهش هزینه ها در بخشهای عمومی همراه با بخشهای آموزش و خدمات بهداشتی همچنان ادامه دارند.

پل کنی، از دیگر رهبران اتحایه کارگری انگلیس نیز اعلام کرد که تظاهرات گسترده ای در شهرهای لندن، گلاسکو و بلفاست در حال برگزاری است.

کد خبر 1723914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha