۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۳۸

گلستانی در گفتگو با مهر:

"پیرمردی با بال‌های بزرگ" بر اساس دنیای فانتزی مارکز است

"پیرمردی با بال‌های بزرگ" بر اساس دنیای فانتزی مارکز است

پرستو گلستانی با ابراز خرسندی از همکاری با کودکان در نمایش"پیرمردی با بال‌های بزرگ"، اجرای این نمایش را در راستای دنیای فانتزی و شاعرانه داستان گابریل گارسیا مارکز دانست.

گلستانی درباره انتخاب این متن نمایشی به خبرنگار مهر گفت: متن داستانی این اثر نوشته گابریل گارسیا مارکز است که من بسیار به فضای فانتزی و جذابی که در داستان وجود داشت علاقمند بودم. مدتی قبل نیز متوجه شدم که نیل کروز بر اساس این داستان نمایشنامه‌ای نوشته است.

وی ادامه داد: وقتی این نمایشنامه را خواندم بسیار از آن لذت بردم چون نمایشنامه‌نویس علاوه براینکه با داستان مارکز بسیار وفادارانه برخورد کرده بود فضای شاعرانه و فانتزی اثر را برجسته تر و بزرگ تر نشان می‌داد که این مسئله من را بسیار خرسند کرد. احساسم این است اجرای این نمایش بسیار مناسبِ زمانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنیم.

وی افزود: ابتدا قرار بود امسال در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نمایشی را روی صحنه ببرم که این موضوع به سال 92 موکول شد. بنابراین چون برای اجرا در سالن استاد انتظامی قرارداد داشتم تصمیم گرفتم این اثر را در این سالن روی صحنه ببرم.

وی درباره تجربه همزمان تمرین دو نمایش با هم توضیح داد: نمایش "روز عجیب" که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت، قرار بود بهمن سال گذشته اجرا شود که به تعویق افتاد و شهریور و مهرماه روی صحنه رفت. متاسفانه تمرین همزمان دو نمایش فشار زیادی به من وارد کرد که در مواقعی باعث شد تمرکزم کمتر شود.

این بازیگر و کارگردان درباره تجربه همکاری با بازیگران کودک گفت: تمرین‌های نمایش "پیرمردی با بال‌های بزرگ" را از 15 مرداد ماه با دو کودک آغاز کردم و از اول شهریور ماه نیز بقیه بازیگران بزرگسال به گروه پیوستند. کار کردن با این 2 کودک که از شاگردانم نیز هستند برای من یک خوشبختی بزرگ بود. چون این بچه ها بسیار حرفه‌ای و با استعداد هستند و بدون خستگی فشار این کار را همچون بزرگترها تحمل کردند.

عزت الله مهرآوران، پرستو گلستانی، علیرضا ناصحی، هومن خدادوست، سعید تهرانی، بهرام افشاری، فاطمه پورهاشمی، تارا حیدری، رضا مدنی، سویل مهراندیش، فراز معماریان، حنانه خضرائی حاذق فکر، محمد پیر هوشیاران، زهرا کامروا در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش " پیرمردی با بال‌های بزرگ " از 20 مهر هر شب، به جز شنبه‌ها، ساعت 18 در سالن استاد انتظامی مجموعه خانه هنرمندان روی صحنه رفته است و اجرای آن تا اواخر آبان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1727002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha