۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۳۶

شب گذشته برگزار شد:

بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین/ تاکید بر لزوم پایان جنایت و فساد

بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین/ تاکید بر لزوم پایان جنایت و فساد

رسانه های خبری از برگزاری بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین در اعتراض به میزان تورم، افزایش میزان جرم و جنایت و فساد مالی در "بوئنوس آیرس" خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی استار، هزاران نفر از مردم آرژانتین شب گذشته در اعتراض به میزان تورم، افزایش میزان جرم و جنایت و فساد مالی به خیابانهای شهر "بوئنوس آیرس" پایتخت این کشور آمدند.

این تظاهرات که یکی از بزرگترین تظاهرات ضد دولتی در آرژانتین در 10 سال گذشته بود، در اعتراض به عملکرد کریستینا فرناندز رئیس جمهوری این کشور برگزار شد.

معترضین از شبکه های اجتماعی برای سازماندهی کردن این تظاهرات استفاده کرده بودند و  پس از گردهمایی مقابل کاخ ریاست جمهوری و میدان اصلی بوئنوس آیرس تجمع کردند.

تظاهرات کنندگان پلاکادرهایی را حمل می کردند که روی آن شعارهایی در اعتراض به میزان جرم و جنایت، فساد و اصلاحات قانون اساسی نوشته شده بود.

اگرچه منابع رسمی نرخ تورم را 12 درصد گزارش دادند، تحلیلگران اعلام کردند که رقم واقعی به احتمال زیاد بیشتر از رقم اعلام شده است.

در همین حال دولت وعده داده تا اقداماتی را که باعث برگزاری تظاهرات شده است، مورد بررسی قرار دهد و کنگره نیز با صدور بیانیه ای از معترضین خواسته تا تظاهرات خود را مسالمت آمیز و در محدوده دموکراسی برپا کننند.

رسانه های خبری پیشتر نیز از تظاهرات هزاران نفر از نیروهای امنیتی و نظامی آرژانتین در اعتراض به کاهش دستمزدها به میزان 30 تا 60 درصد خبر داده بودند.

کد خبر 1739151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha