۱۸ آذر ۱۳۹۱، ۲۱:۵۰

یزدان‌شناس با مهر مطرح کرد:

لزوم ایجاد مراکز مشاوره ازدواج در کنگان/ نقش مهم خانواده‌ها در ازدواج آسان

لزوم ایجاد مراکز مشاوره ازدواج در کنگان/ نقش مهم خانواده‌ها در ازدواج آسان

کنگان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز قبل از ازدواج در کنگان، گفت: خانواده‌‌ها نقشی اساسی در انجام ازدواج آسان دارند.

تیمور یزدان شناس عصر شنبه پس از نشست کمیسیون بانوان شهرستان کنگان، در گفتگو با خبرنگار مهر به اهداف و برنامه‌های این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست که به منظور آسیب‌شناسی مسائل و موضوعات اجتماعی برگزار شد، موضوعات مختلفی در این زمینه مطرح و راهکارهای مناسب پیشنهاد شد.

وی با اشاره پایین آمدن آمار ازدواج در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بر لزوم تقویت هرچه بیشتر ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید در این راه گام‌های اساسی بردارند.

یزدان‌شناس با اشاره به نقش اساسی و کلیدی خانواده‌ها در خصوص شکل گیری ازدواج آسان در جامعه، افزود: سنگ اندازی‌هایی نظیر مهریه بالا، شرط خانه و خودرو و همچنین عدم شناخت و تحقیق عواملی است که مانع ازدواج آسان می‌شود که باید برای تسهیل در ازدواج‌ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.

فرماندار کنگان تاکید کرد: لزوم ایجاد مرکز مشاوره قبل از ازدواج به صورت فعال به شدت احساس می شود. این موضوع بی شک می تواند جلوی موارد متعددی از ازدواج هایی که پایه و اساس آن بر منطق و تعقل نیست را بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد : با تلاش‌های مستمر و مجدانه دولت و همراهی بخش مردمی گام‌های موثری در راستای تقویت و توسعه ازدواج آسان و پایدار برداشته شود.

یزدان شناس اضافه کرد: در این میان، خانواده‌ها و قشر تحصیل کرده نیز تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان جوانان ایفا می‌کنند و با این نوع نگرش، برای فراهم کردن ازدواج آسان سایر اقشار جامعه نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی بالا بردن آگاهی‌های خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی برای والدین را نخستین اقدام برای ازدواج آسان جوانان عنوان کرد و افزود: با این امر خانواده‌ها به این تصمیم می‌رسند که می‌توانند با کمترین هزینه، زمینه ازدواج جوانان خود را فراهم کنند.

کد خبر 1761131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha