۳ دی ۱۳۹۱، ۱۹:۵۹

طاهری با مهر مطرح کرد:

نهایی شدن طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی/ تاکید بر حفظ حرمت نمازگزاران در پروازهای داخلی

نهایی شدن طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی/ تاکید بر حفظ حرمت نمازگزاران در پروازهای داخلی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه سه شنبه بررسی نهایی طرح اداره صداوسیما در کمیسیون متبوعش انجام می پذیرد، گفت: روز سه شنبه مواد الحاقی سازمان صداوسیما در کمیسیون بررسی می شود.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درگفتگو با مهر با اشاره به دستور جلسه امروز کمیسیون متبوعش، بیان داشت: دو موضوع در کمیسیون بررسی شد که اولین موضوع مربوط به تداخل ساعت پرواز های هواپیماها با اذان صبح بود که برای نمازگزاران ایجاد مشکل می کرد.

وی با یادآوری جلسه دو هفته گذشته این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی گفت: دو هفته قبل جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی  و معاونانش از جمله رئیس هواپیمایی کشور داشتیم و در آن جلسه همین مساله مطرح شد، خصوصا این نگرانی در خصوص پروازهای همزمان با اذان صبح بود زیرا وقت اذان صبح تا طلوع آفتاب فرصت محدودی است و وقتی که مسافران سوار هواپیما می شوند تا این هواپیما به مقصد برسد، نماز قضا می شود.

نماینده گرگان ادامه داد: در آن جلسه آقای وزیر قول اکید دادند که موضوع را پیگیری کنند و پروازها طوری برنامه ریزی شود که امکان اقامه نماز برای مسافران وجود داشته باشد اما امروز برخی از همکارانمان بیان کردند که ما خود با چنین پروازی مواجه شده ایم و وقتی که هواپیما برای نماز خواندن ما صبر کرد، مهماندار هواپیما با بلند گو از مسافران عذرخواهی کرد و گفت: به خاطر چهار نفری که نماز خوانده بودند تاخیر داشته ایم! که این رفتار به نوعی توهین به نمازگزاران بود.

طاهری در این زمینه خواستار پیگیری مجدانه وزیر راه و شهرسازی شد و بیان داشت: امیدواریم شرایطی برای نمازگزاران ایجاد شود که مشکلات موجود رفع و حرمت آنان نیز حفظ شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بررسی نهایی طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی گفت: موضوع صدا سیما نیز مساله دیگری بود که در کمیسیون مطرح شد و مواردی که مانده بود بررسی شد. بحث ماده 28 که موضوع آن مربوط به اصل 44 بود و ماده 21 در مورد مجازات ها و همچنین ماده 32 که مربوط به لغو قوانین فعلی صداو سیما بود از جمله موادی بودند که در جلسه امروز بررسی شد.

وی در پایان بیان داشت: تقریبا تمامی مواد مربوط به طرح صداوسیما مورد بررسی قرار گرفته است ، البته سازمان صداوسیما موضوع مواد الحاقی را نیز مطرح کردند که قرار شد روز سه شنبه این موضوع در کمیسیون بررسی شود و امیدواریم که تا روز سه شنبه جمع بندی نهایی طرح انجام شود و سپس به صحن ارائه شود.
 

کد خبر 1773847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha