۴ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۵۱

سردار عباس‌زاده مطرح کرد:

بوشهر رتبه برتر کشور در کشف سرقت‌ها/ کاهش 40 درصدی سرقت مسلحانه

بوشهر رتبه برتر کشور در کشف سرقت‌ها/ کاهش 40 درصدی سرقت مسلحانه

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به رتبه برتر استان بوشهر در کشف سرقت‌ها از کاهش 40 درصدی سرقت‌های مسلحانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر عباس‌زاده سه‌شنبه‌شب در نشست با خبرنگاران به تشریح عملکرد 10 ماهه نیروی انتظامی استان بوشهر پرداخت و ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران در انعکاس فعالیت‌های نیروی انتظامی، اظهار داشت: رسانه‌ها در انعکاس برنامه‌های نیروی انتظامی از جمله یادواره شهدای سرباز تلاش خوبی داشتند که لازم است از انها تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش یگان‌های مختلف انتظامی استان بوشهر در بخش‌های مختلف شاهد بهبود وضعیت امنیت و رشد شاخص‌های مربوطه هستیم که بسیاری از این شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته‌اند و شاهد خروجی مناسبی نیز در این زمینه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر یکی از مهمترین مولفه‌های تامین امنیت را میزان وقوع سرقت عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه نمی‌توانیم ادعا کنیم که سرقت ها را متوقف کرده‌ایم ولی تلاش کرده‌ایم که میزان وقوع سرقت‌ها افزایشی نسبت به گذشته نداشته باشد و برای روند کاهشی ان تلاش کنیم.

کشف 113 درصدی سرقت‌ها نسبت به وقوع

وی با اشاره به آمار بالای میزان سرقت‌ها در زمان حضورش در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: بر اساس آماری که داشته‌ایم میزان وقوع سرقت‌ها طی 10 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای یک درصد کاهش بوده است و شاهد کشفیات 113 درصدی نسبت به وقوع سرقت‌ها بوده‌ایم که تعدادی مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

سردار عباس‌زاده با اشاره به رتبه نخست استان بوشهر در کشفیات سرقت‌ها، یادآور شد: همه تلاش خود و همکارانمان را به کار می‌گیریم تا فاصله بین وقوع و کشف سرقت‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در اکثر مولفه‌های مربوط به سرقت دارای وضعیت خوبی هستیم، اذعان داشت: میزان سرقت به عنف دارای 16 درصد کاهش، سرقت مغازه‌ها دارای 30 درصد کاهش، سرقت احشام دارای چهار درصد کاهش و در سرقت موتورسیکلت دارای شش درصد کاهش بوده‌ایم.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در سرقت اماکن خصوصی 125 درصد کشفیات بوده ایم و در سرقت موتورسیکلت 98 درصد وقوع  کشف شده است و همچنین کشفیات کیف‌قاپی 107 درصد کشفیات  در جرایم کوچک مانند قالپاق‌دزدی و سرقت از اماکن تازه‌ساخت 152 درصد رشد داشته‌ایم.

گشت‌های نیروی انتظامی هدفمند شده‌اند

وی با اشاره به تلاش نیروی انتظامی برای هدفمند کردن گشت‌ها انتظامی، ادامه داد: با کارهای اطلاعاتی صورت گرفته و شناسایی ساعاتی که بیشترین میزان سرقت‌ها صورت می‌گیرد، بیشتر گشت‌ها را در این ساعت‌ها و در مکان‌هایی که بیشتر جرم‌خیز هستند اعزام می کنیم.

سردار عباس‌زاده در ادامه آماری از میزان وقوع و کشفیات جرایم خشن در استان بوشهر ارائه کرد و بیان داشت: جرایم خشن فضای امنیتی جامعه را دچار اختلال می‌کند و بار روانی مخربی در سطح جامعه دارد که بهبود شاخص‌های این بخش می‌تواند نقش مهمی در احساس امنیت مردم داشته باشد.

وی به ماجرای سرقت از بانک ملی شبانکاره اشاره کرد و با اشاره به شناسایی سارقان این بانک در کمتر از یک ساعت پس از وقوع این سرقت، گفت: هر چند میزان پولی که از این بانک به سرقت رفته است، شاید کمتر از سرقت یک خودرو گرانقیمت باشد ولی بار روانی منفی زیادی داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از مدیریت این بانک به عنوان یکی از مقصران جدی در این سرقت نام برد و افزود: بانکی که گردش مالی چند میلیارد تومانی در روز دارند نباید از خرید یک آژیر خطر و سیستم دوربین مدار بسته عاجز باشد و در حالی که تذکرات فراوانی از جانب دستگاه‌های امنیتی به این بانک داده شده بود ولی مسئولان این بانک در این زمینه اقدام نکرده بودند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان این بانک بیان داشت: در کمتر از یک ساعت سارقان این بانک را شناسایی کردیم و همین جا قول می دهم که تا نشست خبری بعدی که خواهیم داشت، این افراد را دستگیر کرده باشیم.

کاهش 15 درصدی جرایم خشن/ کاهش هفت درصدی تیراندازی

سردار عباس‌زاده تصریح کرد: در مجموع میزان جرایم خشن از ابتدای سال جاری تا کنون 15 درصد کاهش یافته و دارای 90 درصد کشفیات هستیم که افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته داشته است.

وی همچنین به کاهش میزان تیراندازی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تیراندازی در کل به سه صورت انجام می‌شود که شامل تیراندازی به شخص، تیراندازی به خودرو و تیراندازی به منزل است و تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به کاهش هفت درصدی تیراندازی در 10 ماهه ابتدایی سال جاری، از پاداش ویژه برای مامورانی که در کشفیات تیراندازی‌ها عملکردی موفق داشته‌اند خبر داد و خاطرنشان ساخت: با همراهی و همکاری مردم و همچنین تلاش و پیگیری‌های نیروی انتظامی 100 درصد کشفیات تیراندازی‌ها را داشته‌ایم.

کاهش 40 درصدی میزان سرقت‌های مسلحانه

وی همچنین از کاهش 40 درصدی میزان سرقت‌های مسلحانه در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سرقت به عنف 16 درصد کاهش داشته‌ایم و درحالی که سال گذشته چهار سرقت از بانک داشته‌ایم، در سال جاری تنها یک سرقت از بانک داشته‌ایم.

سردار عباس‌زاده یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ناامنی را دسترسی افراد غیرمجاز به اسلحه عنوان کرد و افزود: تلاش‌های بسیار زیادی برای جمع‌آوری سلاح و مهمات صورت گرفته است و دارای 51 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

کد خبر 1798026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha