۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۱۷

همزمان با دهه فجر؛

سومین همایش شعر "طلیعه ظهور" در استان کرمانشاه برگزار شد

سومین همایش شعر "طلیعه ظهور" در استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: سومین همایش شعر " طلیعه ظهور" در شهرستان هرسین استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این همایش در محل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان هرسین و با حضور مصیب چراغی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه، فرماندار و امام جمعه هرسین و جمعی از مسئولین شهرستان هرسین برگزار شد.

در این همایش معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سپاسگذاری از تمام دست اندرکاران برگزاری این همایش تشکر و قدردانی کرد و گفت: در گذشته برای نشر یک اندیشه فقط از کتاب استفاده می شد اما امروزه شعر نیز یکی از راه های قوی  برای تولید و ترویج یک فکر در جامعه است.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای پتانسیل های زیادی از لحاظ شعر است.

وی ادامه داد: شعر و سرایش آن نیازمند استعداد و تبحر است و آنقدر مهم است که به پیامبر(ص) تهمت شاعری زدند و این نشان از اهمیت آن است و اینها همه نمایانگر این است که شعر یک رسانه قوی است.

وی در پایان گفت: شعر نیازهای معنوی شخص را مرتفع می کند.

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان هرسین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: خداوند خالق زیبایی است و هرچه زیبا است و محتویات زیبا را خلق کرده است و قرآن یکی از زیباترین معجزات خداوند و درمحتویات داخل آن سخنان خداوند به زیباترین نحو بیان شده است.

حجت الاسلام روح الله باقری افزود: سخن زیباست که کربلا را کربلا کرد و شعر و شاعری یکی از علل ماندگاری نام کربلاست.

وی ادامه داد: به گواه تاریخ شعر ما قبل از انقلاب به صورت احساسی و خبری و در خدمت دربایان و پادشاهان بود.

باقری گفت: در زمان مشروطه شعر ما تحول پیدا کرد و در زمان انقلاب شکوفا شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران تحولی در همه زمینه ها ایجاد کرد و از مهمترین این تحولات می توان به تحولات درونی و  معنویت اشاره کرد.

امام جمعه هرسین شکوفایی استعدادها را از جمله بزرگترین کارهای امام (ره) دانست و گفت: پس از انقلاب تا کنون بسیاری از شاعران جوان پرورش یافته اند و به مرثه ظهور رسیده اند.

وی افزود: آنچه که شاعر را جذب می کند، بحث عشق یا شجاعت زیاد است لذا زیبایی های انقلاب، حضور مردم و ایستادگی آنان از جمله مباحثی است که شاعران پس از انقلاب به آن می پردازند.

امام جمعه هرسین در پایان ، مبارزه با استکبار، عشق به امامت و ولایت را از دیگر موضوعات اشعار پس از انقلاب دانست و گفت: پیام عاشورا و اسلام در قالب شعر و هنر آمده و این گویاترین و زیباترین راه برای انتقال آن به نسل جدید است و در واقع می توان گفت شاعران حامی انقلاب هستند و ما قدردان آنها هستیم.

هم چنین در ادامه این مراسم  استاد ادبیات کرمانشاهی و داور این همایش گفت: شعر حس و بهره بزرگی است، و اگر شاعر از زمین جدا شود شعور شاعری سراغ اومی آید و واژه معنا آفرینی می کند.

عبدالرضا رادفر افزود: شعری که حاصل  تلاش و کوشش در کنار جوشش باشد، شعری ناب خواهد شد.

وی ادامه داد: چشمه هنر آغازین بشر، شعر است و معلم سخن خداوند تبارک و تعالی است.

رادفر در پایان گفت: شعر هنری است که از دیرباز وجود داشته و همه هنرها با شعر سنجیده می شود.

در ادامه این مراسم از 7 شاعر برگزیده با نام های معصوم علی مسکینی، محمد چهری، حبیب عنبری، ثریا صفری، مریم مسرور، راضیه ناصری و عرفان کریمی تقدیر شد.

داوری این جشنواره را عبدالرضا رادفر بر عهده داشت.
 

کد خبر 1807529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha