۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۸:۰۷

به مناسبت 31 ارديبهشت ماه روز جهاني توسعه فرهنگي

توسعه فرهنگي مستلزم توسعه ديني است

عضو كميته ارشاد و تبليغات مجلس با اشاره به اينكه پايه اصلي توسعه فرهنگي ، دين و اصول دين است ، توسعه فرهنگي را مستلزم توسعه ديني اعلام كرد و گفت : به منظور فعاليت مناسب در راستاي ارتقاء فرهنگ ديني و همچنين فرهنگ عمومي ، دستگاهها و نهادهاي ديني و فرهنگي مي بايست فعاليتي هماهنگ و يكپارچه داشته باشند .

غلامرضا ميرزايي عضو كميسيون فرهنگي و كميته ارشاد وتبليغات مجلس شوراي اسلامي در آستانه 31 ارديبهشت ماه ، روز جهاني توسعه فرهنگي و گفتگو با خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر" ، اظهار داشت : با توجه به تعريفي كه از دين داريم ، دين بعنوان محور سياست مورد استفاده و بهره گيري قرار مي گيرد ، بنابراين خميرمايه اصلي كار فرهنگي مطلوب و تأثيرگذار ، ديانت و دينداري است .

وي با اشاره به اينكه پايه اصلي توسعه فرهنگي ، دين و اصول دين است ، تحكيم اين مباني را ضرورتي براي ارتقاء فرهنگي جامعه اعلام كرد و گفت : اگر اصول دين محكم ، قوي و مستدل باشد ، توسعه فرهنگي نيز در چارچوب مباني ديني ، تحقق خواهد يافت .

عضو كميته ارشاد وتبليغات مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مسائل فرهنگي و ديني را نمي توان از يكديگر جدا كرد ، همانگونه كه دين از سياست جدا شدني نيست ، گفت : همه امور سياسي ، فرهنگي و ديني با يكديگر در ارتباط هستند و محور و ستون تمام اين موارد نيز ، دين است .

ميرزايي افزود : اگر مي خواهيم به لحاظ فرهنگي رشد و توسعه داشته باشيم ، مي بايست به باورها و اعتقادات ديني بيش از پيش اهميت داده و آنها را در بطن زندگي جاري و ساري نماييم ، از اجتماع خرده فرهنگها ، فرهنگ ملي كشور شكل مي گيرد و به همين دليل نيز بايد به تقويت باورهاي تمام فرهنگها توجه كرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه توسعه فرهنگي يعني توسعه ديني ، يادآورشد : در حال حاضر ، در كشور اسلامي ايران به دليل توطئه هاي دشمنان و هجمه هاي فرهنگي مختلفي كه صورت مي گيرد ، آسيبهايي به دين وارد شده و به همين دليل نيز توسعه فرهنگي مناسب را نداشته ايم ، شك نيست كه با رفع اين موانع و مقابله با آنها مي توان شرايط را به شكلي شايسته تغيير داده و زمينه تأثيرگذاري دين بر توسعه فرهنگي را ايجاد كرد .

وي فعاليت يكپارچه و هماهنگ تمام دستگاهها و نهادهاي ديني و فرهنگي را راهكاري براي فعاليت بهتر فرهنگي و ديني عنوان كرد و گفت : ساماندهي اين دستگاهها از برنامه هاي كميسيون فرهنگي است تا اين نهادها با يكپارچي ، در قالب هدفي مشخص و واحد ، فرهنگ ديني را ارتقاء بخشند كه نتيجه آن توسعه فرهنگ عمومي است .

کد خبر 185739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha