۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۶

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

آیت‌الله خوشوقت شمع فروزان محفل پاسداران حریم انقلاب بودند

آیت‌الله خوشوقت شمع فروزان محفل پاسداران حریم انقلاب بودند

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تسلیت درگذشت آیت‌الله خوشوقت به محضر رهبر معظم انقلاب، گفت: آیت‌الله خوشوقت شمع فروزان محفل پاسداران حریم انقلاب بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیامی تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله خوشوقت به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای گفت: ضایعه مؤلمه و تأثرآمیز رحلت عالم جلیل القدر، عارف کامل، مبین و مفسر بزرگ معرفت دینی و آیات قرآنی و فقیه و حکیم عالیقدر حضرت آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت تهرانی که رضوان خدا بر او باد به آن رهبر عظیم الشان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: آن عارف گرانقدر محض توحید و پایبند بر صراط سلوکی معصومان (علیهم السلام) بودند که با تحصیل معارف آسمانی اسلام در محضر درس بزرگان و اعلام و شهود حصولی مبانی احکام و سلوک در مسلک صعود بر پایه عترت و قرآن به مقام منیع یافت رمز معرفت و کشف حکمت رسیده و ستاره‌ای از خیل کواکب هدایت که بصیرت می‌آفریدند و عالمی جامع و واصلی کامل و مرشدی مؤید و فقیهی هوشمند و ولایت‌مدار بودند، وجودش و حضورش روشنایی بخش محفل اهل هدایت، بصیرت و سلوک الهی بود، پناهی استوار برای سالکان سلوک، و ایشان جرعه نوش زمزم کرامت علوی بودند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری ادامه داد: آن بزرگوار از ابتدای انقلاب با ضمیری روشن همواره توصیه بر ولایت و ولایتمداری داشتند و شمع فروزان محفل پاسداران حریم انقلاب بودند.وی دعوت خداوند را با سلوک ولایی و قرآنی و مقصدی توحیدی پیمودند و در پایان با عروجی توحیدی با قلبی مطمئن و سراسر ایمان و مالامال از محبت به اهل بیت (علیهم السلام) در جوار بیت الله الحرام آن نماد توحیدی به ملکوت اعلی هجرت نمودند.

وی افزود: وجودش سراسر محبت و نهادش سراسر سوگ دائم در مصیبت پیامبر گرامی اسلام و خاندان گرانقدرش به ویژه حضرت سالار شهیدان و اهل بیت سوگوار و اسیرش بود.مجدداً رحلت آن استاد فرزانه به حضرتعالی و بیت معظم‌له، حوزه‌های علمیه و مردم گرانقدر ایران تسلیت عرض می‌نمایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر  در پایان گفت: تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر، طول عمر با عزت و صحابت آن حضرت برای جنابعالی، و غفران و رحمت و توجهات ویژه ذات احدیت برای شهدا و امام شهدا و آن عالم حکیم از خداوند متعال خواستارم.

آیت الله خوشوقت عمرپر برکت خود را صرف تهذیب نفس کرد

استاندار بوشهر با انتشار پیامی گفت: با تاسف و اندوه فراوان  رحلت عالم ربانی ،معلم بزرگ اخلاق و عرفان حضرت آیت الله خوشوقت (رحمت الله علیه)که عمر پربرکت و شریف خود را در راه ترویج اخلاق و معارف  اسلام و خدمت به حوزه های علمیه و سلوک الی الله سپری نمود را به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و عموم ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

فریدون حسنوند افزود: آن عالم عامل تکیه گاهی  مستحکم برای جوانان، دوستی دیرینه برای رهبر عزیز انقلاب و پایگاهی معنوی و علمی برای کشور محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: زندگی سراسر معنوی و روحانی آن مرد بزرگ الگویی تمام عیار برای رهروان و ارادتمندان مکتب اهل بیت علیهم السلام محسوب می‌شود و جوانان و ملت عزیز ما می‌تواند با تاسی از زندگی نورانی آن عالم ربانی طریق هدایت و رستگاری را پیموده و به ملکات بزرگ معنوی و اخلاقی نائل شود.

استاندار بوشهر افزود: به‌راستی عروج ایشان از سرزمین وحی به دیار باقی و نیل به لقاء معبود نتیجه سال‌ها مجاهدت و تهذیب نفس و تقوای الهی و نشانه عاقبت‌به‌خیری این عارف سالک بود که خداوند متعال به ایشان عطا فرمود.

حسنوند گفت: اینجانب ضمن تسلیت مجدداین ضایعه مؤلمه، از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار علیهم السلام و برای تمامی ارادتمندان آن عالم وارسته بویژه بیت معزز ایشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز در پیامی گفت: عارفان و عالمان ربانی وارثان انبیاء در رسالت و هدایت جامعه بشری هستند و اوصاف و خصائل انبیاء را در جان جهان نمای خود به ارث برده اند و فقدان ایشان ثلمه‌ای اسفناک است که هیچ چیزی آن را پر نمی‌سازد.

حجت‌الاسلام دکتر جمال‌زاده اضافه کرد: از این دسته عالم ربانی و عارف و اصل مرحوم آیت الله خوشوقت (تغّمده الله برحمته) است که بدین سبب به حضرت بقیة الله الاعظم(روحی فداه)، مقام معظم رهبری و جامعه عزیزعلماء و روحانیت و ملت دین مدار تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شاهد خاموش شدن چراغی دیگر از مکتب نورانی شیعه هستیم

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی بدین مناسبت آورده است: در کمال تاسف و تاثر چهره ای علمی و مذهبی و عالمی سخت کوش و فعال از میان مسلمین رجعت کرده و شاهد خاموش شدن چراغی دیگر از مکتب نورانی شیعه هستیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد افزود: درگذشت استاداخلاق و فاضل دانشمند حضرت آیت الله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت(رحمه الله علیه) پرورش یافته در مکتب حضرت امام(ره)، حضرات آیات علامه طباطبایی، بروجردی و شهیدمحراب آیت الله صدوقی رامحضر بیت معظم آن بزرگوار، شاگردان، بستگان و همه مردم شریف کشور عزیز و اسلامی ایران تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند بزرگ علو درجات را برای آن فقید سعید مسئلت می‌کنم.

کد خبر 2003235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha