۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۳

محمدیان خبر داد:

صادرات 215 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

صادرات 215 میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات 215 میلون دلاری محصولات کشاورزی در 11 ماهه نخست سال جاری از استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: محصولات کشاورزی 11.2 درصد صادرات غیر نفتی استان را از آن خود ساخته است که عمده کالاهای صاراتی شامل میوه و تره بار، خرما، کنسانتره دام و طیور، غلات ، گل و درختچه های زینتی، بادام، کشمش، گندم ، پیاز و سیب زمینی می شود.

وی ادامه داد: این محصولات به 28 کشور مختلف از جمله ارمنستان، روسیه، عراق، اذربایجان، امارات و ترکیه صادر می شود.

محمدیان افزود: محصولات خشکبار اعم از کشمش ومیوه های خشک 53 درصد ، محصولات دامی اعم از ماست ، شیر، خامه و روده 9 درصد، میوه های درختی 16، محصولات فرآوری شده و صنایع تبدیلی 9 و محصولات زراعی پنج درصد صادرات استان را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در تولید برخی محصولات کشاورزی گفت: ان استان در تولید زردآلو ، پیاز، عدس و یونجه رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: همچنین این استان در تولید گوشت قرمز، سیب درختی، انگور، تخم مرغ و عسل رتبه دوم، در تولید شیر خام و جمعیت دامی رتبه سوم، در تولید سیب زمینی رتبه چهارم و در تولید گوشت مرغ، نخود، بادام و گردو رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این استان از نظر سطح کشت نباتات علوفه ای با 11.42درصد رتبه نخست در بین استان های کشور را دارد، گفت: رتبه دوم تولید گیاهان دارویی و صنعتی و رتبه چهارم تولید گل محمدی کشور در اختیار این استان است، همچنین آذربایجان شرقی با تولید 15 هزار تن، چهارمین استان کشور در تولید پیله کرم ابریشم است.

کد خبر 2019672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha