۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱

گزارش میدانی/

آلپ ایران جایی که گردشگران را جذب می‌کند/حضور در سرزمین طلای سفید

آلپ ایران جایی که گردشگران  را جذب می‌کند/حضور در سرزمین طلای سفید

اصفهان – خبرگزاری مهر: فریدون شهر در فاصله 150 کیلومتری اصفهان واقع شده و یکی از غربی ترین شهرستان‌های اصفهان به شمار می‌رود که دارای آبشارها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و پیست اسکی آن نیز یکی از این جاذبه هاست که بسیاری از این محدوده با نام "آلپ ایران" یاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیست اسکی فریدونشهر یکی از زیباترین محل‌های جذب گردشگر در استان اصفهان به شمار می‌رود که بسیاری را به سمت و سوی خود جذب می‌کند جایی که بیشترین بارش برف را در خود دارد و مرتفع ترین پیست کشور به شمار می‌رود.

پیوند آسمان آبی و کوه‌های پر از برف در این نقطه سبب شده که نمای زیبایی را شاهد باشیم و هر روزه تعداد زیادی گردشگر به این نقطه سفر نمایند.

نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این پیست از لحاظ ارتفاع بیش از 2500 متر با دریا فاصله دارد و بستر مناسبی جهت انجام ورزش‌های زمستانی تلقی می‌شود.

عکسها آرشیوی است

محمد علی اسفنانی افزود: خوشبختانه این مکان در ایام تعطیل هزاران گردشگر را در خود جای می‌دهد که حتی برخی از خارج از کشور نیز به این محل سفر می‌کنند.

این نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به خبرنگار مهر یادآور شد: این پیست جزء پنج پیست نخست کشور قرار گرفته و در صورتی که برخی از زیرساختهای دیگر که مورد نیاز دارد را نیز تامین کنیم این پیست جزء سه پیست نخست کشور قرار خواهد گرفت.

اسفنانی در ادامه افزود: خوشبختانه امسال یکی از نخستین جاههایی که پیست اسکی که در کشور راه اندازی شد، پیست این شهرستان بود و اگر چه تجهیز نشده است اما خوشبختانه اقدامات خوبی شده تا بتوان در ایام تعطیل به خوبی از این نقطه استفاده نمود.

وی گفت: آنچه در نظر گرفته شده استفاده از این نقطه جهت ورزش‌های زمستانی است و ما بر این هستیم این برف طلای سفید ذخیره خوبی برای اشتغال و افزایش درآمد مردم باشد.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بسیاری از گردشگران خارج از کشور از این نقطه با عنوان آلپ ایران یاد می‌کنند و علاوه بر آن این کان به گونه‌ای است که حتی تا خرداد ماه نیز ما در این نقطه برف داریم.

وی وجود برف تا خرداد ماه را یکی از ویژگی‌های این منطقه دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های قابل توجه این منطقه این است که یکی از نقاط این شهرستان حتی در خردادماه نیز دارای برفی است که قابلیت پیست را نیز دارد.

خبرنگار مهر همچنین به گفتگو با گردشگران پرداخت که یکی از این گردشگران که از اهواز به این پیست سفر کرده بود گفت: حضور من در این نقطه بسیار قابل توجه است زیرا تا کنون این همه برف را ندیده بودم و هوای صاف و آسمان آفتابی این نقطه برای من بسیار خوب بود.

به گزارش مهر، پیست اسکلی فریودونشهر دارای جذابیهای خاصی بود چنانچه اسکی و حرکت آنها از بالای کوههای سفید جذابیت بسیار خاصی دارد.

همچنین چتر بازی در آسمان آبی نیز از دیگر جذابیهای این نقطه است.

برگزاری تندیس‌های برفی نیز از دیگر جذابیتهای این جشنواره بود که گروه‌های مختلفی مشغول به ساخت تندیس‌جهت شرکت در این مسابقه بودند.

ساخت موشک‌های قاره پیما که نمادی از قدرت ایران به شمار می‌رود و در واقع علم و پویایی جوانان را رخ نمایی میکند، ساخت سنگر های یخی بخشی از تندیس‌ها بود که در این مسابقه ساخته شده بود.

به گزارش مهر، تلاش سر سختانه نوجوانان نیز برای ساخت آدم برفی از دیگر نکته های قابل توجهی بود که خود دارای جذابیتهای خاص خود بود.

کد خبر 1812279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha